نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. اسفند 1401 - 8:53   |   کد مطلب: 32110
شهردار ملایر یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه پایدار را نگهداشت توسعه محیط ‌زیست دانست و حفظ و نگهداری محیط زیست را یک وظیفه ملی و دینی عنوان کرد و گفت: طرح "مدرسه سبز" حرکتی به‌ سوی نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با طبیعت و نگهداری فضای سبز برای نسل آینده است.

به گزارش ملایری‌ها، مجید فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در طرح "مدرسه سبز" کودکان و دانش‌آموزان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ‌سازی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا در هفته منابع طبیعی به همت سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر طرح "مدرسه سبز" در مهدکودک ماهی گلی اجرا شد و نونهالان به‌عنوان همیاران کوچک فضای سبز، با اهمیت محیط‌ زیست و فضای سبز شهری آشنا شدند و نسبت به کاشت گل‌های دائمی و غرس چند اصله نهال در حیاط مهدکودک اقدام کردند.

شهردار ملایر از اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه فضای سبز شهری در هفته درختکاری خبر داد و گفت: روز درختکاری به عنوان نمادی زیبا و با شکوه، بیانگر انس انسان با طبیعت است و هر ساله نگاه‌ها به سمت اهمیت درخت و آموزش درختکاری جلب می‌شود و در این روز مردم با کاشت گل و نهال در بوستان‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی به استقبال سال نو می‌روند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین بازمی‌گردانند.

فرجی افزود: به همین منظور در هفته درختکاری و در قالب طرح مدرسه سبز، کاشت نهال توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در مدارس سطح شهر انجام شد.

طرح "مدرسه سبز" ملایر؛ نماد فرهنگ مهربانی با طبیعت

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: تکمیل فضای سبز فاز سوم بلوار سیف‌الدوله، بازپیرایی و ساماندهی فضای سبز بوستان‎‌های سطح شهر،کاشت بیش از ۱۵ هزار گلدان گل شب‌بو و کاشت پنج میلیون نشاءگل بنفشه در بوستان‌ها، میادین و بلوارهای سطح شهر درآستانه ی فرارسیدن بهار با هدف افزایش زیبایی‌های بصری معابر و بوستان‌ها از جمله برنامه‌های در حال اجرای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای استقبال از نوروز است.

فرجی افزود: شهرداری ملایر در تکاپوی استقبال از بهار به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، برنامه‌های متنوعی را در راستای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در آستانه فرا رسیدن سال نو، گفت: به منظور خدمت‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان و مسافران نوروزی و زیباسازی و آراستگی منظر شهری، طرح استقبال از بهار همه ساله توسط این سازمان اجرا می‌شود و اجرای صحیح این طرح می‌تواند نقش مهمی در ایجاد نشاط و شادابی فضای عمومی شهر و شهروندان داشته باشد.

شهردار ملایر تصریح کرد: در راستای ارتقای کیفیت منظر، هویت‌بخشی به فضاهای شهری و تقویت حال و هوای نوروزی در جهان شهر ملایر، نصب بیش از ۵۰ المان و استند نوروزی و ۱۵۰ المان نوری در نقاط مختلف شهر در دستور کار قرار گرفته است.

فرجی با بیان اینکه فضاسازی و آذین ‌بندی گسترده شهر در آستانه نیمه شعبان و عید نوروز با نصب ریسه‌های الوان، تعویض پرچم‌های فرسوده و نصب پرچم‌های رنگی انجام شده است، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ عدد پایه پرچم در بلوارهای انقلاب و شهید بهشتی و بیش از ۸۰ عدد پایه پرچم عمودی در پل انقلاب برای برگزاری هرچه باشکوه تر ایام پیش رو نصب می شود.

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار