نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. اسفند 1401 - 7:43   |   کد مطلب: 32107
میز خدمت کارآمد یا ناکارآمد؟
مطالبه گری بهانه ای برای تخریب نشود
کانال ایتا اداره تبلیغات اسلامی ملایر در واکنش به برگزاری میز خدمت با انتشار متنی برگزاری این نشست ها را به نوعی ناکارآمد دانست.

به گزارش ملایری‌ها، کانال ایتا اداره تبلیغات اسلامی ملایر در واکنش به برگزاری میز خدمت با انتشار متنی برگزاری این نشست ها را  به نوعی ناکارآمد دانست.

متن منتشر شده به شرح زیر است:

 "امروز میز خدمت در بهشت هاجر دایر شده بود و مسئولین هم حضور داشتند ولی مراجعه کننده خاصی نداشتند، یا مراجعه کننده کمی به آنها مراجعه می کردند، و برخی هم اصلاً مشتری نداشتند، در برخی از روزهای جمعه هم این میزهای خدمت در محل مسجد جامع دایر می شود، حالا نمی دانم ایده و طرح این میز خدمت با این سبک و سیاق را چه کسی داده ولی خیلی کاربردی بنظر نمی رسد، میز خدمت باید توسط یک رده بالاتر در خروجی هر اداره دایر شود و پس از خروج هر ارباب رجوع از او سئوال شود، کار شما چه بود؟ آیا کارتان راه افتاد؟ آیا مسئولین پاسخگوی حل مشکل شما بودند؟ و . . . . زمانی میز خدمت اثر بخشی کاربردی دارد که فرد با اسناد و مدارک به اداره ، بانک یا . . . مراجعه کرده، مراجعه او قانونی بوده ، اسناد و مدارکش هم کامل بوده، منع قانونی هم برای انجام کارش وجود ندارد ولی او را امروز و فردا می کنند، از او خواهان رعایت ضوابط فراتر از قانون هستند، بفرض مثال دریافت وام ازدواج با یک ضامن در قانون دیده شده ولی بانک درخواست دو ضامن با ویژگیهای خاصی را دارد و . . . در این بزنگاهها باید مسئولی باشد مشکل را حل کند، ولی در بهشت هاجر و نماز جمعه فرد می خواهد برود درد دل کند آن هم قولی داده شود که . . . . صلوات"

نباید فراموش کرد که برگزاری این میزهای خدمت به نوعی باعث ارتباط هر چه بیشتر بین مسئولین و مردم است و بسیاری از مردم می توانند به مسئولینی که گاها درب اتاق آنان همواره بسته است دسترسی پیدا کنند و مسائل مورد نظر خود را با آنان و مدیران شهرستانی مطرح کنند.
 از سوی دیگر مسئولین با حضور در بین مردم مستقیم و بدون واسطه و جدا از کاغدبازی های اداری پای صحبت های کسانی می‌نشینند که برای خدمت به آنها بر صندلی ریاست تکیه زنده اند.
در پایان می طلبد اداره تبلیغات اسلامی در کنار این متن ها به انتشار عملکرد خود در سال 1401 در حوزه های مختلف از جمله هیئت های مذهبی ، امور قرآن و عترت، امور مساجد، اربعین و سایر وظایف تعریف شده در حوزه فرهنگ منتشر کند و قطعا مردم بهترین قضاوت را در این موارد انجام می‌دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار