نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. بهمن 1401 - 8:52   |   کد مطلب: 31936
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر
بعث پیامبر(ص) بهترین الگوی جهاد تبیین است
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: امروز وظیفه همه شیعیان،مبلغان و فعالان فرهنگی مسئله جهاد تبیین در در راستای احکام الهی و اعتقادات مذهبی و دینی اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله نجفی مقدم مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به اینکه مبعث روز رهایی از جهل و انحراف فکری است، اظهار کرد:  با مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) جهان از جهل  رهایی یافت.

وی با اشاره به ویژگی‌های مبعث تاکید کرد:  امروز وظیفه همه شیعیان،مبلغان و فعالان فرهنگی مسئله جهاد تبیین در  در راستای احکام الهی و اعتقادات مذهبی و دینی اسلام است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: مبعث پیامبر(ص) یکی از روزنه‌ها و افق‌‌های روشنی است که خدا بر ملت و بر بندگان خود  ارزانی  و هدیه داد و پیامبر گرامی اسلامی(ص) به عنوان  چراغ هدایت برای انسان‌ها مبعوث شد تا سرانجام آنان رستگاری و هدایت باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مبعث پیامبر(ص) در سوره احزاب تصریح کرد:  در این سوره پنج ویژگی شهادت، بشیر، نذیر، چراغ هدایت و دعوت به سوی پروردگار  مهمترین ویژگی‌های رسالت پیامبر عنوان شده است.

حجت الاسلام نجفی مقدم گفت:  پیامبر اسلام(ص) بر اعمال بندگان خدا شاهد و ناظر است و به آنان بشارت فردای بهتر و عالم آخرت را می‌دهد و نسبت به اعمال ناپسند اخطار می‌دهد.

وی تاکید کرد: در این سوره قرآن  پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان چراغ هدایت و روشن برای همه بندگان معرفی شده است و مومنان از این طریق  می‌توانند راه بندگی و آخرت خود را پیدا کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  با بیان اینکه دعوت به خدا و پرستش حق مهمترین فلسفه و ویژگی بعثت پیامبر(ص) است، عنوان کرد: عید مبعث فرصتی بزرگ برای نزدیکی به خدا و ایجاد معرفت و خروج از  جهل و نادانی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نیز با تاسی از پیامبر رحمت و دین اسلام و فلسفه بعثت به دنبال نجات دنیا از جهل و نادانی است.

حجت‌الاسلام نجفی مقدم با تاکید بر اینکه مبعث پیامبر(ص) الگوی جهاد تبیین است، تصریح کرد:  نسل امروز ما  به دین و رسالت پیامبر(ص)  نیاز دارد و هدایت جامعه در راستای جهاد تبیین است.

وی با اشاره به بگزار جشن عید مبعث در نقاط مختلف شهرستان ملایر بیان کرد:  به همت ائمه جماعت در تمامی مساجد مراسم جشن و سخنرانی برگزار شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  با اشاره به ایجاد فضای شاد در شهرستان افزود: هیئات مذهبی نیز  مراسم جشن در شب و روز و مبعث در حسینیه‌ها و تکایا و تکایا برگزار می‌کنند و مجالس خانگی نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار