نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. بهمن 1401 - 16:14   |   کد مطلب: 31904
رئیس اداره گاز شهرستان گفت: خدمات نظم جمهوری اسلامی ایران در گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور بی‌نظیر بوده و یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گازرسانی به روستاها است.

به گزارش ملایری‌ها؛  حجت‌الله ترکاشوند رئیس اداره گاز شهرستان ملایر در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان ملایر با اشاره به خدمات نظم جمهوری اسلامی ایران در گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گازرسانی بوده است.

وی افزود: در حالی امروز به بیش از ۹۸ درصد از روستاهای کشور گازرسانی انجام شده است که این آمار پیش از انقلاب صفر درصد هم نبوده است و حتی مردم روستا در تأمین نفت نیز مشکل صعب‌العبوری با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در حوزه گاز تأکید کرد: مشکل امروز ما مسئله کمبود گاز نیست؛ بلکه انتقال خط گاز به مشکل برخورده بود که این ثمره این است که درگذشته و یکی از وزرا جلوی خط انتقال را بعد از شصت درصد پیشرفت را گرفت؛ اما به دستور رئیس‌جمهور این طرح مجدداً ادامه پیدا کرد.
وی گفت: امروز حتی به دورافتاده‌ترین روستاها با جاده‌های صعب‌العبور نیز گازرسانی انجام می‌شود و در دهه فجر امسال به یکی از روستاهای کردستان گازرسانی ده که به‌قدری مسیر صعب‌العبوری داشته که با پای پیاده و به‌راحتی نمی‌توان به آن روستا رفت.
وی با اشاره به مسئله افزایش قیمت قبوض گاز تأکید کرد: بر اساس آمار گرفته شده یک‌درصدی قبوض مردم نسبت به ادوار گذشته افزایش فراوان و قبض‌های نامتعارف  داشته است.
وی بیان کرد: بر اساس آمار در شهرستان ملایر از بیش از  هزار مشترک گاز شهرستان ملایر هزار و چهل مشترک قبض بالای یک میلیون تومان و ۱۵ مشترک قبض بیشتر از 10 میلیون تومان داشته‌اند.
وی با اشاره به مسائل مربوط به صنایع و حواشی گازرسانی به آنان تأکید کرد: بر اساس قرارداد و تفاهم عقد شده در سال 1388 اداره گاز موظف به تأمین گاز برای هشت ماه صنایع است و در چهار ماه باید صنایع سوخت جایگزین داشته باشند.
وی گفت: اما ای مصوب به‌درستی اجرا نشده و برخی از صنایع حتی وسایل سوخت جایگزین خود را نیز به فروش رسانده‌اند.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار