نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. بهمن 1401 - 8:39   |   کد مطلب: 31877
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر ارتقای دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده پزشکی هستیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رضایتمندی مردم اسلام‌شهر آق‌گل به علت شبانه‌روزی شدن مرکز جامع سلامت، مطالبه مسئولان شهرستان ملایر مبتنی بر افزایش رشته‌های تحصیلی حوزه بهداشت و درمان در ملایر و ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده پزشکی در این شهرستان را مطرح کرد.

وی افزود: در کنار پیگیری موافقت ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی تأمین تجهیزاتی در راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر، راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی، ایجاد رشته داروسازی در دانشکده پیراپزشکی ملایر و ... جزء مطالبات بوده است که در این راستا به تازگی جلساتی هم با معاون توسعه و مدیران دانشگاه برگزار کرده‌ایم.

آزادیخواه همچنین با بیان اینکه به تازگی مکاتباتی با وزیر بهداشت داشتیم و خواستار ارتقای دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی بودیم، اظهار کرد: تقاضای ما این است افزایش رشته‌های تحصیلی بتواند دانشکده پرستاری را به دانشکده علوم پزشکی تبدیل کند.

وی ادامه داد: باید بیمارستاهایی که در این شهرستان در اختیار داریم، نظیر امام حسین(ع)، مهر و غرضی به بیمارستان‌های آموزشی تبدیل شوند تا بتوانیم بهره‌مندی لازم را در حوزه بهداست و درمان داشته باشیم.

نماینده ملایر در خانه ملت با تأکید بر اینکه نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات صورت گرفته و منتظر پاسخ وزارت بهداشت هستیم تا این مهم به سرانجام برسد، گفت: قول مساعدت نیز از سوی وزارت بهداشت در این زمینه داده شده و با اضافه شدن یک رشته تحصیلی منتظریم بقیه رشته‌ها هم به سرانجام برسد و کار را منتج به پیشرفتی خوشایند برای ارتقای علمی و پزشکی در ملایر کنیم.

وی یادآور شد: ارتقای ظرفیت‌های بهداشت و درمان در این شهرستان که با رویکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی همدان در دست اقدام قرار گرفته، به آبادانی و گسترش علم در شهرستان ملایر و نیز جنوب استان مثل نهاوند و تویسرکان منجر خواهد شد و پاسخگویی به نیازهای جوانان برای علم‌آموزی در تمامی سطوح از آنجا که مطالبه جدی مردم بوده را محقق می‌کند.

آزادیخواه با تأکید بر وجود ظرفیت ارتقای دانشکده پرستاری در ملایر تبیین کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی هم دانشکده پیراپزشکی را راه‌اندازی کرده و با توجه به استقبال دانشجویان و داشتن متقاضی و اینکه دانشگاه علوم پزشکی بر افزایش رشته‌ تحصیلی در دانشکده ملایر اقدام کرده، امسال یک رشته پزشکی در ملایر اضافه شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار