نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آذر 1401 - 22:47   |   کد مطلب: 31593
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اوقاف باید اشتغالزایی کند و در ملایر به سمت صدور مجوز و سرمایه‌گذاری قابل توجه از منابع و درآمدهای وقفی برود.

به گزارش ملایری‌ها؛حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه را به عنوان فردی مؤمن، توانمند و معتقد در مسائل فقهی می دانم و کسی است که سال‌ها با ایشان کار کردم و خودم را دست‌پرورده وی حساب می‌کنم و اعتقاد من به این است که اگر اطلاعات دقیق به دستش برسد و پیگیری منظم انجام بشود، مجوزهای لازم را برای سرمایه‌گذاری اشتغال در شهرستان ملایر صادر خواهد کرد.

وی ادامه داد: در تماس تلفنی و در نتیجه جلسات متعددی که حضوری با او داشتم، با صراحت اعلام آمادگی کرد برای اینکه مجموعه اوقاف ملایر از منابع و درآمدهای وقفی ملایر در حوزه زنجیره تولید مبل و منبت، پارچه و رنگ و همچنین در حوزه‌های کشمش و انگور و تجهیزات پزشکی هم به همین منوال، سرمایه گذاری رقم بخورد.

آزادیخواه افزود: جلساتی را در دفتر رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار کردیم اما متأسفانه علیرغم پیگیری‌های متعدد و مکاتبات عدیده، هنوز هیچ اتفاقی در مقام عمل نیفتاده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا به اظهارات مدیر کل اوقاف، ملایر جزو ۱۰ شهر برتر کشور حوزه وقف است اما عملاً اتفاق خاصی در این راستا رخ نداده، چراکه من اخیراً از منابع موثق خبردار شدم در برخی از شهرستان‌ها مجموعه اوقاف و امور خیریه تا ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است، اما در ملایری که قطعاً به مراتب درآمد بیشتری نسبت به آن شهرستان‌ها دارد، یک دهم این رقم، سرمایه گذاری مشخص در یک جا انجام نشده است.

وی تصریح کرد: برخی سرمایه‌گذاری‌ها مثل هایپر مارکت و پمپ بنزین اصلاً در شأن ملایر نبوده و توهین به جایگاه ملایر است. این حد سرمایه گذاری در حد روستایی با چند موقوفه است نه در حد شهرستان ملایری که بالای ۶۳ درصد آن موقوفه است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: اعتقادمان بر این است که مجموعه اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان باید جدی تر پر قدرت تر ورود پیدا بکند، منویات رئیس سازمان را به کار بگیرید و در واقع به سمت صدور مجوز برای ایجاد یک واحد تولیدی بزرگ در شهرستان ملایر و سرمایه‌گذاری قابل توجه از منابع و درآمدهای وقفی برود.

وی افزود: اینکه ما به مردم گزارش دهیم که چند بسته غذایی و چند بسته لوازم التحریر دست مردم داریم، این بی حرمتی به مردم ملایر است؛ مگر مردم ملایر گدا هستند که بعد از ۴۳ سال انقلاب بیاییم به آنها بگوییم لوازم‌التحریر و غذا دست مردم دادیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه باید اشتغالزایی داشته باشد و اگر کسی در شهر ملایر شغل ندارد، به او شغل بدهد تا کار کند و وضعیت معیشتی اش خوب بشود، ما انتظار داریم که مجموعه همکاران ما در اوقاف ملایر و همدان این مجوزها را دریافت کنند و ما منتظر یک سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در سطح شهرستان ملایر خواهیم بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار