نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. آذر 1401 - 9:40   |   کد مطلب: 31567
سال های سال است که مسئولین مختلف ملایر از عدم توجه صدا و سیما به شهرستان گلایه دارند و این مسئله بار دیگر در آخرین نشست شورای اداری شهرستان ملایر توسط سلمان اسماعیلی فرماندار ملایر مطرح شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ملایر به عنوان دومین شهرستان استان همدان شناخته می شود که دارای جایگاه ویژه ای در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، کشاورزی، ورزشی و اقتصادی است.

دارا بودن دو برند جهانی انگور و منبت، شهر ملی مروار بافی، ظرفیت های ویژه در زمینه های کشمش و انگور، داشتن دو نماینده در مجلس شورای اسلامی، نیروی انسانی قوی و کارخانجات بزرگی همچون بافتینه، بافستان، معدن سرمک، فروسیلیس و کیان کرد که دارای محصولاتی بی نظیر در کشور هستند و داشتن معادن متعدد بخصوص در بخش سیلیس  ملایر را به قطب های اقتصادی، تولیدی و اجتماعی در استان و کشور تبدیل کرده است.

داشتن ظرفیت های بخصوص باعث شده که یکی از انتظارات همیشگی مردم و مسئولین توجه ویژه به این شهرستان در صدا و سیما باشد.

سال های سال است که مسئولین مختلف  ملایر از عدم توجه صدا و سیما به شهرستان گلایه دارند و این مسئله بار دیگر  در آخرین نشست شورای اداری شهرستان ملایر  توسط فرماندار عنوان شد.

سلمان اسماعیلی فرماندار ملایر در این نشست با انتقاد از عدم توجه به ملایر در صدا و سیما  اظهار کرد: از مدیریت صدا و سیما استان گلایه داریم و سال هاست در حق ملایر ظلم شده است.

وی افزود: سهم ملایر از صدا و سیما چه قدر است و چقدر برنامه های ملایر پوشش داده می شود.

اسماعیلی گفت: ده ها سال است که در حق ملایر ظلم می شود و بارها در جلسات بیان شده است که از ملایر در صدا و سیمای حمایت می شود اما حرف ها در جلسات با عمل متفاوت است.

وی به به کارگیری تیم  متخصص در ملایر تاکید کرد و گفت: ملایر شهری بزرگ، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و کشاورزی است که در بخش های مختلف سرآمد است  و انتظار مردم ملایر اصلاح وضع موجود است.

فرماندار ملایر تاکید کرد: هشت فرماندار ملایر در جلسات این مسئله را بیان کرده اند که در صورت جلسات مختلف این امر بیان شده است.

با قدری جست و جو در اینترنت در می یابیم که فرمانداران و مسئولین ملایر بارها به عملکرد صدا و سیما انتقاداتی داشته اند که در این بین حسن خیریانپور، مصطفی آزادبخت، باب الله فتحی و عبدالعظیم رضایی انتقادات تندتری داشته اند.

انتقاد از وضعیت عملکرد صدا و سیمای استان همدان فقط محدود به فرمانداران نبوده و نماینده های ملایر در ادوار مختلف و حتی فرماندهان سپاه ملایر نیز این انتقادت را مطرح کرده اند.

در برهه ای پس از انتقادات فراوان به صدا و سیمای استان به همت دانشگاه آزاد اسلامی ملایر و جمعی از جوانان خوش ذوق شهرستان، ملایر صاحب یک برنامه ثابت به نام”مثبت ملایر” در شبکه استانی شد اما این برنامه نیز خیلی زود با تعطیلی همراه شد.

در این بین اما نکته قابل توجه در این در ماه های اخیر  عدم حضور نیروی رسمی صدا و سیمای استان همدان در ملایر  است و پس از انتقال عباس مهدوی به استان جایگاه خبرنگار صدا و سیمای استان در ملایر خالی ماند و ماه ها است که هنور این مسئله تعیین تکلیف نشده است و خلاءاین جایگاه به جد در شهرستان حس می شود.

در روزهایی که نقش رسانه ها به جد بر افکار عمومی دیده می شود ضعف در این بخش باعث لطمه شدید به مسئله فرهنگ در کشور می شود و باید گفت که نقش صدا و سیما در این بین بسیار مهم است هر چه برنامه و محتوای بومی موفق تری در هر شهرستان ساخته شود مردم توجه و اعتماد بیشتری به صدا و سیما و برنامه های آن می کنند.

در عصری که بارها مسئله جهاد تبیین از تریبون های مختلف بیان شده قطعا یکی از اصلی ترین آنها تلویزیون و رسانه ملی است که باید ویژه تر به این امر توجه کند.

در پایان باید گفت که  چرا پس از انتقادات فراوان در دوره های گذشته باز هم فرماندار ملایر از عملکرد مدیر صدا و سیمای استان گلایه می کند و مسئولین استانی توجهی به این امر ندارند! و شاهد عدم توجه به این انتقادات هستیم،  مسئله ای که باید مدیریت استان پاسخگوی آن باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار