نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آذر 1401 - 8:34   |   کد مطلب: 31560
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان ملایر در حوزه بهداشت و درمان، گفت: در هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال پیگیری هستیم تا در آینده شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دانشکده علوم پزشکی ارتقا پیدا کند.

به گزارش ملایری‌ها؛  «بابک یوسفی» در آئین تجلیل از پرستاران شهرستان ملایر در دانشکده پرستاری این شهر اظهار داشت: همچنین در آینده نه چندان دور بیمارستان‌های امام حسین(ع) و مهر باید بیمارستان‌های آموزشی، درمانی و پژوهشی شوند.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های رئیس دانشکده پرستاری ملایر، افزود: دور از انتظار نیست که در کمتر از ۱۰ سال آینده دانشکده پرستاری ملایر پذیرای دانشجویان ارشد پرستاری در این شهرستان باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: با تحقق این اهداف و تبدیل بیمارستان‌ها به بیمارستان‌های آموزشی، درمانی و پژوهشی، آن زمان پرستاران ما می‌توانند پیشرفت کنند.

یوسفی ادامه داد: از مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر انتظار داریم در بحث مدیرپروری و گردش مدیران در بیمارستان‌ها کار کنند تا نیروهای بهداشت و درمان به ویژه پرستاران تقویت شوند.

وی بیان کرد: انتظار ما از شهرستان ملایر با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه در حوزه بهداشت و درمان، صادر کردن مدیر است و باید در برنامه کاری قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برای مسایل و مشکلات پرستاران دغدغه داریم و برای رفع آنها تلاش می‌کنیم، افزود: با حمایت دولت سیزدهم، طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرایی و طی روزهای گذشته مبلغی علی‌الحساب برای آنها پرداخت شد و این میزان افزایش خواهد یافت.

یوسفی با اشاره به اینکه استان همدان کمترین مشکل و حاشیه را در پرداخت خدمات پرستاری داشت، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا یکسری از گروه‌هایی که در این طرح دیده نشدند، تا سال آینده پرداخت خواهد شد.

وی هویت بخشیدن به شغل پرستاری، افزایش کیفیت کار پرستاران و عدالت و تعالی سلامت را سه هدف عمده برشمرد و اظهار داشت: انتظار داریم پرستاران در کار تیمی که کنار هم قرار گرفته‌ایم، نظرات، پیشنهادات سازنده، مشکلات و دغدغه‌های خود را به ما منتقل کنند، ما موظف به پاسخگویی، بررسی و رفع مشکلات آنها هستیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین سازمان نظام پرستاری را تشکلی قوی و اثرگذار با ظرفیتی بسیار بالا دانست و ادامه داد: انتظار داریم این سازمان در تصویب سازی‌ها کنار ما باشند و هماهنگی‌ها قوی‌تر شود.

یوسفی عضویت یکی از پرستاران ملایری در شورای عالی نظام پرستاری کشور را افتخاری برای استان و این شهرستان دانست و بیان کرد: با توجه به کمبود پرستار و در دست اجرا بودن پروژه‌های بزرگی همچون بیمارستان اکباتان و جوراب ملایر، نیاز به تعداد زیادی پرستار داریم که پیگیر جذب آنها از طریق آزمون استخدامی هستیم.

شبکه بهداشت و درمان ملایر به دانشکده علوم پزشکی ارتقا می‌یابد

امام جمعه ملایر نیز افزود: حضرت زینب(س) بزرگترین مصائب و سختی‌ها را به جان خرید تا اسلام ناب محمدی(ص) زنده بماند، پرستاران نیز باید از زینب کبری(س) الگو بگیرند.

حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» بیان کرد: هر کسی که وارد بیمارستان می‌شود، پرستار به آن خوبی می‌کند و از این نظر پرستاران دارای درجه و مدال امیری هستند و جایگاه والایی دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز عملکرد موفق پرستاران جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا را در جهان بی‌نظیر خواند و گفت: پرستاران و کادر درمان همچون هشت سال دفاع مقدس، سربازان خط مقدم مبارزه با همه‌گیری کرونا بودند و این عملکرد موفق موجب جلب هر چه بیشتر اعتماد و رضایت مردم شد.

شبکه بهداشت و درمان ملایر به دانشکده علوم پزشکی ارتقا می‌یابد

«کریم میرزایی» با بیان اینکه همواره قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران هستیم و برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنیم، ادامه داد: یکی از مشکلات جدی ما کمبود پرستار است که امسال از طریق آزمون استخدامی، پرستاران مورد نیاز جذب خواهند شد.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری ملایر نیز تکریم پرستار را تکریم همه فضائل اخلاقی دانست و گفت: در حال حاضر پرستاران از نظر جمعیتی بیش از یک سوم نیروهای وزارت بهداشت و درمان را به خود اختصاص داده‌اند.

"غلامرضا مباشری" افزود: از نظر ارائه خدمات نیز بیش از ۸۰ درصد بار سلامت روی دوش پرستاران است و با توجه به کمبود پرستار، پرستاران بیش از ۲ برابر ظرفیت خود در بیمارستان‌ها کار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در ملایر کمبود پرستار داریم و نظام پرستاری باید پیگیر جذب سهمیه‌های پرستاری باشد، گفت: موانع خدمتی زیادی در مسیر ارائه خدمات پرستاران به جامعه هدف وجود دارد که باید برای جلب رضایت‌مندی بیشتر مردم، برداشته شود.

شبکه بهداشت و درمان ملایر به دانشکده علوم پزشکی ارتقا می‌یابد

مباشری کسب رتبه نخست هیات مدیره نظام پرستاری ملایر را در بین هیات مدیره‌های نظام پرستاری کشور را افتخاری بزرگ برای این شهرستان و جامعه پرستاری عنوان کرد و اظهار داشت: با نگاه ویژه دولت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرایی شد که امیدواریم این تعرفه‌ها مثل کارانه‌ها، ماهیانه پرداخت شود.

 

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار