پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

9. مهر 1401 - 8:37   |   کد مطلب: 31372
دهمین جشنواره ملی «خوشه برتر» در روستای جوزان از توابع بخش مرکزی ملایر به عنوان سایت ثبت جهانی انگور در جیاس (نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی) برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ دهمین جشنواره ملی «خوشه برتر» توسط شرکت تعاونی پیمان گستر و با همکاری مدیریت جهادکشاورزی ملایر، دهیاری و شورای اسلامی روستای جوزان در دو بخش شامل تحویل خوشه و داوری در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه و اعلام نتایج و اهدای جوایز در ۷ مهرماه روستای جوزان برگزار شد. علاوه بر برگزاری جشن، اعلام نتایج و اهدای جوایز، جوایز برندگان سال گذشته جشنواره که به علت کرونا به صورت مجازی برگزار شده بود، اهداء شد.

دبیر جشنواره خوشه برتر در حاشیه این آیین از شرکت ۲۵۰ باغدار در این جشنواره خبر داد و گفت: این باغداران از شهرستان های ملایر، خنداب، تاکستان و ابهر شرکت کرده و خوشه های خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه دادند.

اکبر رحیمی از شرکت بیش از ۲۰۰۰ نفر در آیین اختتامیه این جشنواره ابراز خرسندی کرد و افزود: سلامت خوشه، شیرینی و درصد قند، وزن خوشه، رسیدگی و رنگ خوشه، درشتی و یکنواختی حبه‌ها از ملاک‌های داوری جشنواره بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: بنا بر نظر هیئت داوران، علاوه بر معرفی و تقدیر از نفرات اول تا سوم جشنواره، سه باغدار برتر تقدیر شدند و یک خوشه بعنوان سنگین ترین خوشه انتخاب و تقدیر شد./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار