نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. مهر 1401 - 9:23   |   کد مطلب: 31367
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر :
برگزاری 10برنامه محوری همزمان با دهه وقف در ملایر
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برگزاری ده برنامه محوری همزمان با دهه وقف در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ «حجت‌الاسلام ابوذر عباسی »در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از شهرستان ملایر ضمن گرامیداشت دهه وقف گفت: شهرستان ملایر در حوزه وقف در استان و کشور سرآمد است و با وجود بیش از ۱۹۰ موقوفه و وجود واقفان بزرگ در حوزه‌های مختلف موفق عمل کرده است.

 

رئیس اداره لوقاف و امور خیریه ملایر  گفت: عمل به نیت واقف مهمترین برنامه اداره اوقاف است و ما تنها می‌توانیم در راستای نیت واقف عمل کرده و یا با کسب مجوز از سازمان در حوزه‌های مختلف هزینه‌های موقوفات را داشته باشیم..

 

وی افزود: در حال حاضر بزرگترین و بیشترین موقوفات شهرستان مربوط به شادروان سیف الدوله است که در حوزه‌های درمانی، آموزشی و فرهنگی، روضه‌خوانی و اطعام بوده و باعث توسعه شهرستان از چند دهه گذشته شده است..

 

وی با بیان اینکه برای توسعه بیشتر شهرستان موقوفات بیشتری نیاز است گفت: در این زمینه به واقفانی که بخواهند وقف جدید داشته باشند مشاوره‌ لازم از سوی کارشناسان ارائه می‌شود تا موقوفات خود را با توجه به نیازهای روز داشته باشند..

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برگزاری ده برنامه محوری همزمان با دهه وقف در ملایر خبر داد و افزود: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و دهه وقف گلزار شهدای روستای طجر سامن، گلزار شهدای گمنام بام ملایر و گلزار شهدای امام زاده عبد الله ملایر با حضور رئیس و کارکنان اوقاف ملایر غبار روبی و عطر افشانی خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباسی به  برگزاری محفل انس با قرآن با حضور یکی از قاریان برجسته شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: این محفل قرآنی نیز در یکی از بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه  یکی از اهداف اوقاف و امور خیریه شهزستان توسعه فضای اشتغال زایی در سطح شهرستان است گفت: با هماهنگیهای انجام شده قرار است که در دهه وقف استارت ایجاد یک کارگاه خیاطی را در امامزاده عبد الله ملایر با هدف اشتغال زایی برای بانوان داشته باشیم.

 

 وی از غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه شهرستان ملایر خبر داد و گفت:  با توجه به وجود 46 امام زاده و بقعه متبرکه در شهرستان  بقاع متبرکه و شاخص عطر افشانی و غبار روبی می‌شوند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایربا اشاره به اینکه 12 بقعه و امام زاده شاخص و فعال در شهرستان ملایر داریم گفت: همزمان با دهه وقف در دو بقعه متبرکه تکیه حضرت ابوالفضل و امام زاده عبد الله ملایر خیمه های معرفت برپا می شود.

 

 وی با بیان اینکه در این زمینه 15 مبلغ بومی و. اعزامی از قم را در دهه وقف به بقاع شاخص شهرستان داریم گفت:  غرفه های مشاوره، غرفه های فرهنگی، حجاب، نمایشگاه عکس ، پاسخگویی به سوالات، کودکان از برنامه‌های خیمه ها ی معرفت در بقاع شاخص شهرستان ملایر با حضور مبلغان خواهد بود.

 

  وی از راه‌اندازی میز خدمت در اداره  اوقاف و امور خیریه ملایر با حضور مسئولان هر واحد همزمان با دهه وقف خبر داد و گفت: همچنین برگزاری جلسات مختلف و پاسخگویی به سوالات مردم را در دهه وقت داریم.

 

حجت‌الاسلام عباسی تصريح کرد : سرکشی به خانواده معظم شهدا تجلیل از کار کادر درمان، دیدار با امام جمعه و فرماندار و رياست دادگستری ، نشست با خبرنگاران، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در سطح شهر ملایر و سرکشی از بیمارستان های امام حسین و مهرو  سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط رئیس اداره اوقاف با گزارشی از عملکرد این اداره طی یک سال گذشته را نیز از دیگر برنامه های این اداره در دهه وقف دانست.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار