نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. مهر 1401 - 9:08   |   کد مطلب: 31359
امام جمعه ملایر با بیان اینکه تجزیه ایران اسلامی خوابی غیر قابل تعبیر است، به نسل جوان و نوجوان توصیه کرد: فریب فضای مجازی را نخورید چرا که دشمن با همین فریب، سوریه را اسیر فتنه داخلی کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز جمعه یکم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه ملایر با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل، آن را سفری ارزشمند دانست و اظهار کرد: رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد فوت «مهسا امینی» پاسخ جالبی داد که ما این پرونده را دنبال می‌کنیم و نتیجه را به سمع و نظر مردم می‌رسانیم.

برقراری این پرونده را طعمه‌ای برای دشمنان دانست و ادامه داد: اینکه دشمنان به شدت به این موضوع پرداخته و برخی در سلیمانیه عراق مصاحبه کردند و این مسئله را از پیش تعیین شده خواندند، نشان دهنده تدارک توطئه‌ای بزرگ از سوی دشمن برای کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اعتراض با اغتشاش متفاوت است، گفت: حیات و ممات خانم امینی به‌عنوان یک هم وطن برای ما عزیز و فوت او دردناک بوده و همه ملت ایران را ناراحت کرد اما نباید از این اتفاق برای تخریب نیروهای امنیتی و نظام اسلامی سوء استفاده شود.

وی آتش زدن قرآن، پرچم کشور، تخریب بقاع متبرکه و تخریب اموال عمومی و شخصی را اغتشاش دانست و مطرح کرد: چگونه می‌توان مدافع حقوق زنان بود و به یک خانم چادری یا به نیروهای انتظامی بطور وحشیانه‌ای حمله کرد.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: همه ما منتظر بررسی پرونده مهسا امینی هستیم اما نمی‌توانیم تجزیه کشور و به آشوب کشیدن را تحمل کنیم.

وی با بیان اینکه تجزیه ایران اسلامی خوابی غیر قابل تعبیر است، به نسل جوان و نوجوان توصیه کرد: فریب فضای مجازی را نخورید چرا که دشمن با همین فریب، سوریه را اسیر فتنه داخلی کرد.

برقراری با اشاره به قتل و غارت داعش در سوریه برای چندین سال، مطرح کرد: اینها می‌خواهند تجربه تلخ سوریه را در کشور پیاده کرده و پای داعش را به کشور باز کنند چراکه بعضی از برخوردها با نیروی انتظامی نمونه‌ای از همین برخورد داعشی‌ها بود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه می‌خواهند این کشور را تکه پاره کنند اما نمی توانند، خطاب به نسل جوان تاکید کرد: آب به آسیاب بیگانه نریزید؛ شما نعمت، عزیز و سرمایه این کشور هستید که باید خرج این کشور شوید نه اینکه خرج دشمن شوید.

وی از والدین خواست مراقب باشند فرزندانشان گرفتار نشوند و گفت: برای همه ما سخت می‌گذرد اگر برای جوانی پرونده تشکیل شود پس والدین فرزندان شان را توجیه کنند، حیف است که این جوانان گرفتار و سرباز برای دشمنان شوند اینها باید سرباز اسلام باشند.

برقراری با تاکید بر اینکه به جای جوگیری به باطل، جوگیری به حق داشته باشید، تصریح کرد: به تعبیر حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم بماند دیگر حرم‌ها باقی می ماند.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته بیش از پیش به عمق جمهوری اسلامی پی بردیم، افزود: تمام تلاش دشمن این است که نیروی انتظامی دست تسلیم بالا ببرد اما نیروی انتظامی امین ملت و مجری قانون است.

برقراری ضمن قدردانی از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی به مدارا کردن آن‌ها با جوانان و خنثی سازی توطئه دشمنان اشاره و خاطرنشان کرد: این فتنه هم می گذرد و روسیاهی بر اربابان‌شان باقی می‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: همه رهبران دنیا در این اجلاسیه دور هم جمع می‌شوند بنابراین بسیاری از ارتباطات و توافقات را می‌توان در همین اجلاسیه بدست آورد.

برقراری مصاحبه رئیس جمهور کشور با رسانه‌های بین المللی را به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این سفر برشمرد و تاکید کرد: مصاحبه با رسانه‌های بین المللی در حاشیه این اجلاسیه منطق، تفکر و مکتب انقلاب اسلامی را از تریبون بین المللی به سمع جهانیان می‌رساند و بسیاری از توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

وی سخنرانی رئیس جمهور در این اجلاسیه را سخنرانی جامعی در زمینه حقوق بشر و ظلم به مردم در کشورهای اروپایی دانست و گفت: اجحاف نسبت به حقوق سیاه پوستان در آمریکا و حقوق زنان و کودکان در اروپا، از جمله دستاوردهای مدعیان دروغین حقوق بشر در این کشورها است.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه این ها فقط اسم حقوق بشر را یدک می کشند افزود: در کمتر از 5 سال گذشته 250 زن با شلیک مستقیم پلیس آمریکا کشته شدند.

برقراری ادامه داد: رئیس جمهور ملت ایران در سخنرانی خود ادعاهای این مدعیان حقوق بشر را به چالش کشاند و عکس سردار سلیمانی را به‌عنوان مدافع حقوق بشر روی دست گرفت و خواستار محاکمه و اعدام رئیس جمهور سابق آمریکا شد تا همه جهانیان بدانند حق مظلوم پایمال نخواهد شد.

برقراری در بخش دیگری دفاع مقدس را مایه شرف و برگ زرین و سند افتخار ملت ایران دانست و گفت: دفاع مقدس نشان مظلومیت، جرات، قدرت و مقاومت این ملت در مقابل زیاده خواهان غرب و شرق است و برای همیشه این کشور را از توطئه‌ها و خطرات بیمه کرده و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و مشت محکمی به سینه دشمنان زد.

وی از دفاع مقدس به‌عنوان برگ زرین ثبت شده بر جبین تاریخ یاد کرد و افزود: ما نه تنها در هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم بلکه به برکت دفاع مقدس در همه جنگ‌هایی که تا امروز دشمن به ما تحمیل کرده است، پیروز شدیم.

برقراری با تاکید بر اینکه از دوران دفاع مقدس تاکنون ملت ایران بر تحریم‌های اقتصادی، تهدیدها، جنگ رسانه‌ای، مقابله با داعش و دیگر فتنه‌های تحمیل شده به کشور توسط دشمن فائق آمده است، مطرح کرد: همه این پیروزی‌ها، از حوض کوثر دفاع مقدس است که امام خمینی(ره) به ما ارزانی داشته و ما را در این حوض کوثر رشد داده و از معارف اسلام بهره‌مند کرده است.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، دفاع مقدس گنج است که باید از آن پاسدارای و راز و رمز مقاومت و شکست دشمن را از آن استخراج کرد.

برقراری با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با پیشکسوتان جهاد و شهادت، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار از پیشکسوتان عرصه دفاع و مقاومت خواستند که به دنبال جنگ روایت‌ها بروید و در آن پیروز شوید چرا که اگر نتوانید این جنگ را برای نسل جوان درست روایت کنید، دشمن طور دیگری آن را روایت می‌کند.

وی با تاکید بر پاسداری از سرمایه عظیم دفاع مقدس گفت: باید نسل جوان در این مکتب عالمانه و عارفانه بسیج شده و رشد کنند.

برقراری با اشاره به اهمیت و ضرورت انجام کار فرهنگی و توجیه نسل جوان در منازل و مدارس، بیان کرد: باید مراقب باشیم که نسل جوان ناخواسته آب به آسیاب دشمن نریزند چرا که این جوانان سرمایه‌ها و آینده‌سازان این کشور و نور چشم جامعه هستند و باید از آن‌ها نگهداری و پاسداری کرد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر برطرف کردن دغدغه پیامبر اسلام(ص) نسبت به نسل جوان، گفت: دشمن می‌خواهد بین ما و نسل جوان و نوجوان فاصله ایجاد کند بنابراین معلمان می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری با اشاره به فراررسیدن سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) گفت: ایشان به مدت 10 سال حضور خود در شهر مدینه، مشغول آماده سازی ساختار نظام اسلامی برای دوران امامت و ولایت معصومین بودند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) طی دوران نبوت خود در فردسازی و جامعه سازی موفق عمل کردند، گفت: طبق روایات اسلامی پیروی از هوای نفس، ترک صله رحم، دلبستگی به مال و مقام دنیایی و بدعت در دین خدا چهار موضوعی است که پیامبر اسلام(ص) در مورد امت خود نگران بودند.

برقراری گمراهی پس از معرفت، فتنه‌های گمراه کننده و هوس‌رانی و شهوت‌های دنیایی را از دیگر نگرانی‌های پیامبر دانست که ایشان خطرات آن‌ها را به امت اسلام گوشزد می‌کردند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار