نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. شهريور 1401 - 8:56   |   کد مطلب: 31352
امید وفایی گفت: با برگزاری کلاس‌ها و تورهای مختلف سطح نگاه عکاسی در ملایر تغییر کرده است و هنرمندان امروز مفاهیم فنی را فراگرفته و در فلسفه هنر عکاسی کار می‌کنند.

امید وفایی رئیس انجمن سینمای جوانان و دبیر کانون عکاسان ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه "عکس سوگواره عاشورایی"  در ملایر اظهار کرد:  این نمایشگاه سوگواره به همت انجمن سینمای جوانان و کانون عکاسان ملایر برگزار شد.

وی افزود: در این نمایشگاه تعداد 30 عدد قطعه از 12 هنرمند ملایری در حوزه‌ آیین‌های محرم و عزاداری‌های عاشورای حسینی ثبت و به نمایش گذاشته‌شده و به روایت این عکاسان به شکل‌های مختلف به آیین‌ها و عزاداری ملایر پرداخته است.

وی بابیان اینکه کانون عکاسان ملایر یک تشکل خصوصی است، تصریح کرد: این کانون  با حضور 250 نفر عضو بزرگ‌ترین تشکل عکاسی در استان است که به‌صورت عملی و تئوری کار عکاسی را انجام می‌دهند.

وی افزود: کلاس‌های عکاسی و فنون این هنر  برای  اعضای کانون عکاسان ملایر برگزار و تورهای عکاسی در حوزه منطقه جغرافیایی ملایر نیز به‌صورت مرتب برپا می‌شود.
وی به برگزاری کلاس‌های نقد عکس اشاره و تصریح کرد: در سه سال گذشته تورهای عکاسی به‌صورت هفتگی در تمامی روستاهای ملایر برگزارشده و از این مناطق عکاسی انجام‌شده است.

وی گفت: هدف از برگزاری این تورها علاوه بر ارتقا کار اعضای کانون عکاسان ملایر تلفیق فرهنگی، بومی و جغرافیایی باهنر عکاسی است.

وی با اشاره به فعالیت کانون عکاسان ملایر از سال 96 اظهار کرد: با برگزاری کلاس‌ها و تورهای مختلف  سطح نگاه عکاسی در ملایر تغییر کرده است و هنرمندان امروز مفاهیم فنی را فراگرفته و در فلسفه هنر عکاسی کار می‌کنند.

وی بابیان اینکه تعدادی از اعضای کانون عکاسان ملایر تحصیلات دانشگاهی این رشته را طی کرده افزود: یکی از نقاط قوت این کانون عدم وابستگی و حرکت خودجوش است.

وی بیان کرد: این ویژگی کانون عکاسان باعث شده که  تمامی آثار ازجمله برداشت انگور،  مبل و منبت و آیین‌های مختلف با نگاهی صادقانه و شفاف ثبت شود.

وی به لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین به سینمای جوانان ملایر اشاره کرد و گفت: امید است مسئولین نگاه ویژه‌تر، بهتر و آینده‌نگرانه‌تری به این انجمن داشته باشند.

وی گفت: در دوران فرمانداران قبلی ضربات زیادی به فرهنگ و هنر وارد شد و این امر تا مرز محو شدن در شهرستان پیش رفت و امید است در دوره جدید توجه بیشتری به این امر شود.

انتهای پیام/گ
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار