نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. شهريور 1401 - 12:39   |   کد مطلب: 31348
مهدی عابدینی‌نیا گفت: 20 کلاس درس در مقطع دبستان و کسری 100 ساعته در مقطع متوسطه اول و دوم وجود دارد که این کمبود نیروی انسانی تا اول مهر با به‌کارگیری بازنشستگان و نیروهای خرید خدمتی جبران می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ مهدی عابدینی‌نیا در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر، با اشاره به کم کاری های موجود در حوزه آموزش و پرورش طی سال های گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌تحصیلی پیش رو تحولات اساسی در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاده است.

وی به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در مدارس طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: پس از وقفه دو ساله آموزش حضوری، در سال‌تحصیلی پیش رو ۲۸۷ مدرسه و ۱۲۹۸ کلاس برای حضور دانش آموزان آماده شده است.

وی از خالی بودن ۲۰ کلاس درس در مقطع دبستان و کسری ۱۰۰ ساعته در مقطع متوسطه اول و دوم خبر داد و افزود: این کمبود نیروی انسانی تا اول مهر با به‌کارگیری بازنشستگان و نیروهای خرید خدمتی جبران می شود.

عابدینی نیا با بیان اینکه پس از چندین سال کمبود نیروی انسانی، سال تحصیلی پیش رو را بدون کسری نیرو آغاز می کنیم، تصریح کرد: سال قبل در مقطع اول و دوم متوسطه، ۹۰۰ ساعت کسری نیرو داشتیم و برخی کلاس های مقطع ابتدایی نیز تا دی ماه معلم نداشتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در سال تحصیلی پیش رو همه مدارس نیمه کاره، تعیین تکلیف خواهد شد، مطرح کرد: امسال ۱۹۲۳ دانش آموز بی بضاعت و کم بضاعت شناسایی و برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برنامه ریزی شده است.

وی از برگزاری جشن غنچه ها برای پیش دبستانی ها در مدرسه امامت در روز ۳۰ شهریورماه خبر داد و گفت: جشن شکوفه ها مربوط به دانش آموزان کلاس اول نیز روز پنج شنبه ۳۱ شهریورماه در مدرسه شهید منتظری برگزار خواهد شد.

عابدینی نیا با اشاره به برگزاری مانور بازگشایی مدارس در ۲۹ شهریورماه در هنرستان دهخدا، تصریح کرد: اکثر مدارس از حضور خیرین مدرسه ساز در جشن بازگشایی مدارس استفاده خواهند کرد.

وی برگزاری شب شعر، نمایشگاه، استفاده از راویان دفاع مقدس در برنامه های بازگشایی مدارس، دل نوشته با شهدا، احیا مکتب شهید سلیمانی در طول سال تحصیلی و برگزاری مسابقه کتابخوانی را از جمله برنامه های مدارس در هفته دفاع مقدس برشمرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر در ادامه به نظام مراقب اجتماعی دانش آموزان با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه دانش آموزی اشاره و بیان کرد: این طرح با نصب بنر و توجیه دانش آموزان و اولیا  در مدارس پر رنگ شده است.

وی در بخش دیگری افزایش عدالت تربیتی و آموزشی در حوزه های زیرساختی و تعمیر و تجهیز مدارس را از اهداف مهم قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی دانست و تأکید کرد: امسال تجهیزاتی به اعتبار حدود دو میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تهیه و در مدارس حاشیه شهر و روستاها توزیع شد. همچنین در این حوزه ۴۴۰ میلیون تومان سرانه برای پرداخت قبوض به مدارس حاشیه شهر و روستاها اختصاص داده شد.

عابدینی نیا در ادامه با بیان اینکه از ۲۸۷ مدرسه در سطح شهرستان، تنها ۵۶ مدرسه مربی پرورشی دارند، گفت: امسال ۵۷ طلبه در قالب طرح امین به مدارس شهرستان تزریق شدند اما این تعداد پاسخگوی نیازهای تربیتی مدارس شهرستان نیست.

وی نبود مربی پرورشی در مدارس را زنگ خطری جدی در حوزه تربیتی دانست و اضافه کرد:  از سال ۱۳۸۷ هیچ مربی پرورشی به بدنه آموزش و پرورش وارد نشده این در حالیست که تعدادی از مربیان پرورشی طی این سال ها بازنشسته شده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر در پایان با بیان اینکه شهریه مدارس بزرگسالان از سال ۹۷ افزایش نداشته است، از افزایش ۳۰ درصدی شهریه این مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: شهریه مدارس غیردولتی نیز افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار