نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. شهريور 1401 - 10:14   |   کد مطلب: 31295
دبیر ستاد اربعین ملایر خبر داد؛
پذیرایی ملایری‌ها با 7 موکب از زائران اربعین
حسین فارسی گفت: در ایام سفر زائران اربعین هفت موکب شناسنامه با مجوز رسمی در شهرستان ملایر فعالیت و خدمات‌دهی می‌کنند.

حسین فارسی دبیر ستاد اربعین شهرستان ملایر در گفتگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به اقدامات انجام‌شده در شهرستان ملایر برای استقبال از زائرین حسینی اظهار کرد: از ابتدای سال و در اردیبهشت‌ماه جلسات هماهنگی برای خدمات‌دهی به زائرین اربعین در شهرستان تشکیل شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای تشکیل موکب‌های اربعین در شهرستان افزود: در ایام سفر زائران اربعین هفت موکب شناسنامه با مجوز رسمی در شهرستان ملایر فعالیت و خدمات‌دهی می‌کنند.

فارسی با اشاره به مکان‌های استقرار موکب‌های شهرستان ملایر بیان کرد: ورودی ملایر جنب بهشت هاجر، پل حرم آباد،  روستای توچغاز، حسین‌آباد ناظم، آورزمان و انوج هفت نقطه‌ای است که موکب‌های ملایری از زائران پذیرایی می‌کنند.

وی گفت: موکب‌های حسینی اربعین در شهرستان ملایر به‌صورت خودجوش و مردمی فعالیت داشته و به‌صورت کامل آماده پذیرایی از زائرین در مسیر کرمانشاه، ایلام و مهران هستند.

دبیر ستاد اربعین ملایر بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان موکب‌ها مدت 10 روز که شامل 7 روز پیش از اربعین و 3 روز پس از اربعین حسینی باید فعالیت داشته باشند.

وی بابیان اینکه مردم و خیران ملایری در دیرباز به مسافران کربلا خدمات‌دهی می‌کنند،  گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذشده در شهرستان مدت فعالیت موکب‌ها در ملایر به 15 روز افزایش‌یافته است.

فارسی با اشاره به همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف برای برپایی موکب‌ها بیان کرد: اوقاف ملایر با توجه به نیت واقفین اقدامات و مساعدت‌های در این زمینه دارد.

وی  بابیان اینکه از باید تمام ظرفیت ناوگان‌های عمومی جهت انتقال زائران استفاده شود تأکید کرد : هماهنگی لازم برای اعزام زائران به مرزها در کمیته اعزام در استان انجام‌شده است.

دبیر ستاد اربعین ملایر افزود: با توجه به اینکه برخی افراد با قطار به ملایر آمده و از ملایر به مرزهای مختلف سفر می‌کنند تمهیدات لازم نیز در زمینه انجام‌شده است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار