نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. مرداد 1401 - 9:21   |   کد مطلب: 31248
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله نجفی مقدم گفت: در مراسمی که در روز تاسوعای حسینی در شهر ازندریان با حضور امام‌جمعه این شهر و عزاداران و دسته عزای امام حسین(ع) پدر ازندریانی از قاتل فرزند خود درگذشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله نجفی مقدم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها ؛ با اشاره به بخشش قاتل توسط پدر ازندریانی در روز تاسوعای حسینی اظهار کرد: هم‌زمان با روز تاسوعای حسینی پدر ازندریانی از قاتل فرزند خود درگذشت.

وی افزود: در مراسمی که در روز تاسوعای حسینی در شهر ازندریان با حضور امام‌جمعه این شهر و عزاداران و دسته عزای امام حسین(ع) از این پدر درخواست عفو و بخشش قاتل فرزندش را کردند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر این پدر ازندریانی به عشق آقا ابوالفضل(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) و با طنین ندای لبیک یا حسین از قاتل فرزندش درگذشت و آن را از چوبه دار نجات داد و حکم اعدام اجرا نشد.

وی بابیان اینکه این اقدام نشان از تبلور شور و شعور حسینی است تصریح کرد: این اقدام پدر ازندریانی نشان از شور و معرفتی است که مردم نسبت به اعتقادات و خاندان اهل‌بیت(ع) دارند.

حجت‌الاسلام نجفی مقدم بیان کرد: شیعیان درس گذشت و عفو و بخشش را از روز عاشورا و برخورد امام حسین(ع) با حر ابن یزید ریاحی فراگرفته‌اند و هرچند حر راه را بر کاروان امام بست اما مرود بخشش قرار گرفت.

وی بابیان اینکه سرتاسر عاشورا پر از درس برای مسلمانان است، تاکی کرد: با این اقدام روحیه عفو و گذشت در عاشقان، خادمان و نوکران در ملایر نمایان‌تر شد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار