نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. مرداد 1401 - 10:30   |   کد مطلب: 31245
هم‌زمان با سومین روز از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش تجمع بزرگ عاشوراییان ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ یکی از جلوه‌های خاص ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا تجمعات هیئت مذهبی و مردم در ایام ماه محرم است.

مردم ایران اسلامی با ارادت خاص خود  در شهرهای مختلف کشور با برگزار اجتماع عاشوراییان به ساحت مقدس امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا اظهار ارادت می‌کنند.

امسال برای نخستین بار  اجتماع بزرگ عاشوراییان در سومین روز شهادت شهدای کربلا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله نجفی مقدم مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مراسم اجتماع بزرگ عزاداران و هیئات مذهبی شهرستان ملایر در سومین روز از شهادت امام حسین(ع) در میدان امام خمینی(ره) و خیابان خیام برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وی افزود: دسته‌های عزاداری شهر از پنج مسیر در نظر گرفته‌شده به راه افتاده و در میدان امام خمینی(ره) و خیابان خیام تجمع برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  بیان کرد: پنج جایگاه چهارپایه خوانی نیز برای مداحی توسط مداحان برجسته شهرستان در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: برگزاری این مراسم نشان از اتحاد و وحدت عزاداران و هیئت‌های مذهبی شهرستان است و در کنار این تجمع برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه پذیرایی از عزاداران حسینی در موکب‌های مختلف در مسیر و محل برگزاری این مراسم انجام می‌شود، تصریح کرد: مسابقه بزرگ عکس خانوادگی از  این مراسم برگزار و به نفر برگزیده کمک‌هزینه اربعین اهدا می‌شود.

* دعوت امام‌جمعه و فرماندار ملایر از مردم برای حضور در تجمع عزاداران حسینی ملایر

امام‌جمعه و فرماندار ملایر با صدور پیامی از همه مردم ملایر، هیئات عزاداری و دل‌سوختگان مکتب عاشورا  برای حضور در تجمع عزاداران حسینی دعوت کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

شکر خدا را که در پناه حسینیم

عالم از این خوب‌تر پناه ندارد

 

سلام بر حسین (ع) که حرکت بزرگ شیعه را در سال ۶۱هجری آغاز و پرچم آزادگی و توحید را بر قله تاریخ برافراشته داشت تا حق جویان و آزادگان عالم، راه گم نکنند و در طریق وحدانیت و سرافرازی مستدام طی طریق کنند.

و سلام بر شیعیان ابالاحرار، که با سلاح اشک در کوران حوادث یاد و نام آن بزرگ‌مردان را زنده نگاه داشتند و سلام بر حسینیان ملایری که همواره حضورشان درصحنه‌های مختلف آبروی شهرستان بوده است.

در راستای تعظیم شعائر حسینی بر آن شدیم تا با حضور گسترده عزاداران حسینی به مناسبت سومین روز شهادت اباعبدالله حسین(ع) و اجتماع بزرگ مردم ملایر در تجدید بیعت با آن ارواح منور و خون‌های مطهر، بار دیگر عظمت مردمان ملایر را در تاریخ ثبت و ضبط نماییم.

ازاین‌رو از همه عزیزان، هیئات عزاداری و دل‌سوختگان مکتب عاشورا دعوت می‌کنیم تا با حضور حماسی و گسترده خود در روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ساعت ۱۱ صبح در خیابان خیام و شرکت در اجتماع بزرگ عاشوراییان ملایر، تسلی‌بخش دل داغ‌دیده آل الله و مادرمان حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیهم) باشند.

محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر

سلمان اسماعیلی  فرماندار ویژه ملایر

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار