نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. مرداد 1401 - 9:19   |   کد مطلب: 31236
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ۳۴ گروه در قالب ۷۵ دامپزشک، بازرس بهداشت و ناظر شرعی از این اداره کل بر کشتار دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح استان نظارت دارند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان «محمودرضا رسولی» افزود: در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی و کشتار دام های قربانی شهروندان و هیات های مذهبی و دستورات بهداشتی ستاد استانی مبارزه با کرونا و پروتکل‌های مربوط به برگزاری این مراسم، دامپزشکی استان به منظور حفظ سلامت گوشت دام‌های نذری و سلامت مصرف کنندگان و تأمین بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی ویژه این ایام را تشدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل فنی دامپزشکی از ساعت ۷ الی ۱۴ در سطح ۶ کشتارگاه صنعتی دام در شهر و ادارات دامپزشکی سراسر استان به صورت رایگان خدمات رسانی می‌کنند.

رسولی بر لزوم آگاهی شهروندان از خطر بیماری‌های مشترک دام و انسان به خصوص (تب کریمه کنگو، بروسلوز، کیست هیداتید و …) تاکید کرد و افزود: رعایت نکات بهداشتی در هنگام ذبح بسیار حائز اهمیت است و افراد در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی در هنگام ذبح ممکن است به بیماری‌های خطرناک از جمله تب کریمه کنگو مبتلا شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از شهروندان خواست: گوشت دام های قربانی را پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال( ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد) نگهداری و سپس مصرف کنند.

رسولی با اعلام شماره سراسری ۱۵۱۲ دامپزشکی، از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را گزارش کنند تا با متخلفان برابر ضوابط، برخورد قانونی صورت گیرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار