نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. مرداد 1401 - 9:05   |   کد مطلب: 31232
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برگزاری همایش«احلی من العسل» با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان در امام‌زاده عبدالله ملایر خبر داد و گفت: این همایش در روز ۱۳ مرداد ماه همزمان با ششم محرم با حضور نوجوانان برگزار می‌شود.

 

به گزارش ملایری‌ها؛ امیر مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و شاخص شهرستان در دهه اول ماه محرم خبر داد و اظهار کرد: این مراسم در تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده عبدالله ملایر، امامزاده ابراهیم طجر سامن، امامزاده عبدالله روستای مهرآباد، امامزاده علی اکبر روستای کرکان، امامزاده علی حسین روستای داویجان، امامزاده دوخواهران پری و... در حال برگزاری است.

مهدوی با بیان اینکه تعویض پرچم و بیرق با حضور هیئت‌های مذهبی و مراسم سیاه پوشان و فضا سازی بقاع متبرکه نیز در صحن امام‌زادگان ملایر برگزار شده است، گفت: همچنین همایش شیرخوارگان حسینی به صورت ویژه در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) و خیابان های اطراف آن در هفتم محرم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همزمان با ایام محرم، سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان ملایر با هدف تعمیق باورهای دینی و استفاده از فضای فرهنگی امام زادگان ،اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه برگزار می‌شود.

مهدوی به هماهنگی با مداحان، قاریان، رسانه ها و... در راستای تبلیغات محیطی و اجرای برنامه ها در سطح بقاع اشاره و مطرح کرد: همچنین خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شهرستان شامل غرفه‌هایی برای پاسخگوئی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و کودک، عفاف و حجاب و تبلیغ چند رسانه‌ای در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برپا می شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برگزاری همایش«احلی من العسل» با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان در امام‌زاده عبدالله ملایر خبر داد و افزود: این همایش در روز ۱۳ مرداد ماه همزمان با ششم محرم با حضور نوجوانان برگزار می شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهرستانی حضرت سید الشهدا بیان کرد: هماهنگی های لازم برای برگزاری بهتر برنامه ها در سطح بقاع متبرکه با اورژانس، سازمان آتش نشانی و سایر دستگاه های خدماتی انجام شده است.

مهدوی از اعزام ۱۵ مبلغ از استان قم برای  پوشش برنامه‌های ایام محرم در شهرستان خبر داد و گفت: ۱۵ مبلغ بومی نیز در امامزادگان و بقاع متبرکه و ... حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: تجمع بزرگ رهروان زینبی (س) با حضور پرشور و باشکوه بانوان عزادار، هیئت‌های مذهبی، بسیج، حوزه‌های علمیه خواهران، دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم در روز ۱۹ مرداد ماه همزمان با ۱۲ محرم در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) و امام زاده ابراهیم طجر سامن برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برپائی ایستگاه "همه واقف باشیم" دربقاع متبرکه، نمایشگاه فرهنگی در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی، نماز ظهر عاشورا، شام غریبان بقعه و برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای سیدالشهدا در بقاع متبرکه و.. را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام برشمرد.

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار