نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. تير 1401 - 11:00   |   کد مطلب: 31178
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه ملایر با بیان اینکه حجاب یک مسئله تمدن ساز است تأکید کرد: هر جا چادری کنار گذاشته شود افق جدیدی به روی دشمن برای استعمار باز می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجاب، مسئله مهمی که از آن به‌عنوان مظهر اقتدار زن یاد می‌شود، از دیرباز مورد توجه بوده و حتی در کتیبه های باستانی نیز این امر مهم به چشم می‌خورد.

توجه به حجاب پیش از اسلام نیز در ادیان مختلف مورد تأکید بوده است و پس از اسلام بیش‌ از پیش موردتوجه قرار گرفت و احکام مختلفی دراین‌باره وجود دارد.

از حجاب به‌عنوان ستون محکمی برای حفظ نهاد خانواده یاد می‌شود و بی‌حجابی سلاح مورد استفاده دشمن برای ضربه زدن به اسلام و حریم خانواده‌ها است.

یکی از نمایان‌ترین نقشه‌های شوم دشمنان اسلام برای مقابله باحجاب در دوران پهلوی و رضاشاه به اسم روشنفکری قانون کشف حجاب در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ به تصویب رسید و استفاده از چادر و روسری و روبند برای زنان و دختران ایرانی منع شد.

از آغاز تصویب این طرح مردم وزنان ایرانی اعتراضات فراوانی به آن کردند و حتی بسیاری از بانوان ایرانی خانه‌نشین شدند و در تیرماه مردم در اعتراض به این قانون در مسجد گوهرشاد مشهد تجمع کردند و فاجعه و کشتار مسجد گوهرشاد توسط سربازان حکومتی را شاه رخ داد.

پس‌ازاین واقعه بازهم اقداماتی در دوران پهلوی برای رواج بی‌حجابی در جامعه انجام شد که دوران فیلم فارسی‌ها و ترویج روابط زن و مرد ازجمله آن‌هاست.

با پیروزی انقلاب اسلامی توجه به حجاب بیشتر شد و عملاً مسئله بی‌حجابی و بدحجابی کنار رفت و چادر و روسری به‌عنوان جزئی جدایی‌ناپذیر بانوان قرار گرفت.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران از یک‌سو توجه ویژه بانوان ایرانی به چادر باعث شد که دشمنان از همان روزهای نخست به دنبال ضربه زدن به کشور باشد.

دشمنان ابتدا جنگ سخت را در پیش گرفتند و جنگ تحمیلی به ایران اسلامی تحمیل کردند اما پس از هشت سال سرافکنده از آن خارج شدند .

پس از شکست در دوران جنگ تحمیلی دشمنان با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی خانواده را مورد هدف قراردادند و انواع و اقسام تهاجمات را به بنیان خانواده وارد کردند.

یکی از مسائلی مهمی که همواره در تهاجمات فرهنگی موردتوجه دشمنان قرار دارد و از آن به‌عنوان یک سلاح کاربردی استفاده می‌کند بی‌حجابی و شکست قبح روابط بین زن و مرد بود.

امروز متأسفانه بی‌حجابی همچون موریانه‌ای در دل کشور رخنه کرده هرروز در حال از بین بردن ریشه خانواده‌ها است که معضلات آن به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

مسئله‌ای که بسیار موردتوجه است این است که دشمن این‌همه از حجاب واهمه دارد و برنامه‌های مختلفی برای مقابله با آن و ترویج بی‌حجابی اجرا و هزینه‌های گزافی خرج می‌کند.

دشمن سعی دارد موضوع حجاب را امنیتی کند

فروزان کردیوند، از استانید حوزه و دانشگاه ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به اهمیت جایگاه حجاب در دین بیان کرد: حساسیت مردم ایران اسلامی نسبت به حجاب کمتر از اروپاییان نسبت به این مسئله نیست .

وی افزود: مسئله حجاب از گذشته و در ادیان مختلف وجود داشته است اما غرب آن را از بین برده است و علی‌رغم قانون پوشش آزادانه با افراد باحجاب برخورد می‌شود.

کردیوند بابیان اینکه ارزش حجاب برای زنان بسیار بالاست و دشمن حساسیت‌های بالایی به این امر دارد، تصریح کرد: امروز حجاب از یک موضوعات ارزشی و اخلاقی صرف خارج‌شده است و تبدیل به یک موضوع فرا امنیتی و استراتژیک شده است.

وی بابیان اینکه حجاب یک مسئله تمدن ساز است تأکید کرد: هر جا چادری کنار گذاشته شود افق جدید به روی دشمن برای استعمار باز می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ملایر تصریح کرد: به حجاب باید به‌عنوان یک پدیده عقلانی نگاه کرد و کسی که حجاب را رعایت می‌کند به دو قشر شفقت نشان می‌دهد.

وی افزود: فرد باحجاب نخست نسبت به دخترهای دیگر شفقت نشان داده و آن‌ها را به چالش و رقابت‌های بی‌ارزشی نمی‌کشانند و سپس باعث درگیری ذهن مردان نمی‌شود.

کردیوند تأکید کرد: هنگامی‌که در یک جامعه موج بی‌حجابی می‌افتد به معنی صرف بی‌دینی افراد نیست بلکه نشان از رقابت برخی افراد است و انگیزه‌ای جز جوگیری وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه حجاب مظهر اقتدار یک زن و یک مهربانو است، بیان کرد: مردانی که زن‌های بی‌حجاب را تقدیر می‌کنند زنان را افرادی ضعیف و غیر مقتدر می‌داند.

کردیوند بیان کرد: امروز حجاب به‌عنوان یک مسئله دینی اجباری مطرح نیست بلکه به دلیل حقوق مردمی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: دشمنان با نقشه‌های شوم خود به دنبال نابودی خانواده که مهم‌ترین واحد در جامعه است هستند تا آن را قهقرا رسانده و پس آزان جامعه را از بین ببرند.

کردیوند بابیان اینکه حجاب لطافت روح زندگی است ، تصریح کرد: امروز مسئله شکستن قبح بی‌حجابی یکی از اصلی‌ترین اهداف دشمان است.

وی تأکید کرد: متأسفانه دیگر امروز بی‌حجابی در جامعه امروز عجیب‌وغریب نیست و این حجاب است که در جامعه عجیب شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه اقدامات انجام‌شده در حوزه حجاب به‌اندازه مافی مؤثر نبسوده است، تأکید کرد: برگزاری سمینارها و برنامه‌های مختلف آن‌گونه که باید نتوانسته در امر حجاب مؤثر باشد و در مقوله حجاب مقطعی کار می‌شود و نیمه‌کاره رها می‌شود.

وی افزود: یکی از علل بدحجابی گاهی رفتار نامناسب محجبه ها است که برخی از افراد را از دین زده می‌کند و نیاز است به‌صورت ویژه به امر حجاب توجه شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار