نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1401 - 12:03   |   کد مطلب: 31157
رئیس اداره کتابخانه های ملایر خبر داد؛
برگزاری کارگاه "مادرکافی، کودک شاد" درکتابخانه دانشجو ملایر
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر گفت: کتابخانه دانشجو به عنوان یک مرکز آموزشی عمل کرده و از طریق برگزاری کارگاه به کودکان ۳ تا ۵ سال و مادران آن ها آموزش هایی می دهد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید مهدی آخشیک رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایربا اشاره به آغاز فعالیت کارگاه مادر کافی در زمستان ۱۴۰۰ اظهار کرد: این کارگاه با وقفه‌ای دو ماهه مجددا به دلیل درخواست والدین بصورت هفتگی کار خود را مجددا آغاز کرد.

وی با بیان اینکه سن ۳ تا ۵ سال برای آموزش فعالیت های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، گفت: چنانچه کودکان در این سن مهارت های اجتماعی را بخوبی آموزش نبینند، در آینده با مشکلات متعددی روبه رو خواهند شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر بیان کرد: دوران قرنطینه شرایط ناخواسته ای از انزوا و کاهش فعالیت های فیزیکی برای کودکان این سن به وجود آورد و طی تحقیقات صورت گرفته کودکان در این دوران اختلالاتی همچون ترس، اضطراب، پرخاشگری، عدم مهارت برقراری ارتباط با دیگران، مکالمات محدود و ... تجربه کردند.

آخشیک با بیان اینکه مادران نیز دراین دوران شرایط دشواری را سپری کردند، گفت: با مطالعات انجام شده کتابخانه دانشجو به عنوان یک مرکز آموزشی عمل کرده و از طریق برگزاری کارگاه به این کودکان و مادران آموزش هایی می دهد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر مطرح کرد: با دعوت از مادران دارای کودک ۳ تا ۵ سال برای شرکت در این کارگاه ها و تهیه کارنامه تشویقی برای کودکان، قرار شد بابت هر مهارت اجتماعی که کودک یاد می گیرد، ستاره ای دریافت کرده و برای ادامه آن تشویق می شود.

وی به قصه گویی برای کودکان، درست کردن کاردستی با همکاری یکدیگر و انجام فعالیت های فیزیکی مرتبط با کتاب ها در این کارگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: از مادران نیز خواسته شده به عنوان یک مادر کافی برای خود و نیازهای اطلاعاتی در این کارگاه زمانی را اختصاص داده و به علایق خود بپردازند.

آخشیک برگزاری این کارگاه را نتیجه بخش دانست و یادآور شد: والدین از اینکه کودکان شان در مکالمات و مهارت های اجتماعی پیشرفت داشتند ابراز خوشحالی کرده و خواستار ادامه کارگاه شدند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار