نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. خرداد 1401 - 12:28   |   کد مطلب: 31152
شهردار ملایر از راه اندازی سامانه اینترنتی شهروند سپاری با ارائه خدمات غیر حضوری خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مجید فرجی شهردار ملایر اظهار کرد: استفاده از فناوری به روز با هدف توسعه عملکرد شهرداری، افزایش میزان رضایتمندی، شفاف‌سازی، کاهش تردد‌های درون شهری و جلوگیری از حس تبعیض سرلوحه کار شهرداری ملایر قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری ملایر طی چند سال گذشته با تهیه و راه اندازی سامانه‌هایی از قبیل سامانه‌های «خدمات شهرسازی» و «درآمد» سعی کرده به این مهم دست پیدا کند.

شهردار ملایر گفت: داشتن اطلاعات الکترونیکی (دیتابیس) لازمه راه اندازی سیستم‌های الکترونیکی است و به همین منظور با یک شرکت ذیصلاح عقد قراردادی مبنی بر ممیزی املاک و همچنین تبدیل بایگانی سنتی به الکترونیک از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۶۰ درصد کار انجام شده است.

وی بیان کرد: در سامانه اینترنتی شهروند سپاری که از طریق آن شهروندان می توانند  تمام و یا قسمتی از خدمات اداری را از طریق دفاتر و یا شخص مالک انجام دهند، در گام نخست سامانه‌ای برای پاسخگویی به استعلام‌های واجد شرایط از جمله استعلام ساختمان‌هایی که پایان کار آن‌ها به تازگی صادر شده، راه اندازی شده است.

فرجی با بیان اینکه  شهرداری در حال بررسی و تهیه زیر سیستم جدید برای صدور پروانه ساختمانی و پایان کار است، تصریح کرد: راه‌اندازی این خدمات الکترونیکی با توجه به تنوع حساسیت و حجم خدمات نیازمند پیمایش، فرآیند‌های گام به گام بوده و راه اندازی کامل آن ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد و البته برای پیشرفت و توسعه کاری راهی جز تغییر نداریم.

وی گفت: در ابتدا با مشکلاتی از جمله عدم وجود زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مقاومت عوامل و نیرو‌ها در برابر تغییرات، دانش فناوری شهروندان و میزان مشارکت و همکاری آنان، روبرو خواهیم بود و با تمام این تفاصیل، روند کار به خوبی در حال انجام است که پس از آموزش پرسنل و تکمیل زیرساخت‌ها، آموزش شهروندان را هم از روش‌های مختلف در دستور کار قرار خواهیم داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار