نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. خرداد 1401 - 12:17   |   کد مطلب: 31149
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان مطرح کرد:
نصب کارتخوان هوشمند برای توزیع عادلانه یارانه‌ها و شفاف‌سازی خرید نان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در راستای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف شفاف‌سازی خرید نان، میزان مصرف و کنترل قیمت اجرا می‌شود، تاکید کرد: نانوایان استان همدان باید به این طرح ملی تمکین کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ احمد شانیان روز شنبه در نشست هماهنگی هوشمندسازی نانوایی استان همدان با اشاره به پراکنش هزار و ۹۰۳ واحد نانوایی در سطح استان، گفت: ۲۱۳ واحد در نهاوند، ۱۸۰ واحد در کبودراهنگ، ۱۴۳ واحد در تویسرکان، ۵۸۵ واحد در همدان، ۳۲۲ واحد در ملایر، ۱۱۸واحد در اسدآباد، ۱۱۴ واحد در بهار، ۱۱۵ واحد در رزن، ۵۴ واحد در درگزین و ۵۹ واحد در فامنین به پخت و پز نان مورد نیاز مردم مشغول هستند. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: طبق آخرین پالایش و بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان مجوز ۸۸ واحد نانوایی منقضی شده، ۱۴ فوتی و ۱۰ واحد نیز در حال تمدید پروانه کسب خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای یک هزار و ۳۸۰ واحد نانوایی تائیدیه اولیه نصب دستگاه کارتخوان دریافت شده و در مجموع ۲ هزار و ۲۶۸ دستگاه کارتخوان برای استان همدان پیش‌بینی شده است.

شانیان به نانوایی های استان که اعتبار پروانه کسبشان منقضی شده هشدار داد: برای تمدید پروانه خود باید شتاب کنند و به شبکه هوشمندسازی بپیوندند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. 

به گفته او ملاک توزیع آرد واحدهای نانوایی، استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند و تراکنش مالی است و با اجرای این طرح، نظارت بر زنجیره تامین و عرضه آرد و نان موثرتر خواهد شد.

مدیرکل صمت همدان تصریح کرد: کوتاه شدن دست سودجویان، جلوگیری از فروش خارج از شبکه، ساماندهی ساعات پخت، رقابت برای کیفیت و در نهایت تنظیم زنجیره تامین و عرضه آرد و نان، ازجمله مزایای این طرح است.

شانیان یادآوری کرد: این کارتخوان جدید در راستای توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف شفاف‌سازی فروش نان، میزان مصرف آرد و کنترل قیمت، توسط بانک سپه که سامانه فروش آرد را در اختیار دارد در نانوایی‌های استان نصب می‌شود.

وی گفت: ۹۰ نفر از کارشناسان بانک سپه به صورت مستقیم اجرای این طرح را از لحاظ فنی پشتیبانی می کنند و در صورت بروز هرگونه اشکال در عملکرد دستگاه های کارتخوان به کمک واحدهای نانوایی خواهند آمد. /ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار