نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. خرداد 1401 - 14:41   |   کد مطلب: 31141
کریم میرزایی مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ کریم میرزایی مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در مدت فراگیری بیماری کرونا اظهار کرد: در مدت اپیدمی بیماری کرونا مردم نهایت همکاری را کارکنان بهداشت و درمان کش.ر داشتند و  علیرغم مشکلات فراوان موفق به مهار این بیماری شدیم.

 

وی  افزود: در مورد مدت فراگیری  کرونا هیچ اعزامی از شهر ملایر به دیگر شهرها انجام نشد و علاوه به ارائه خدمات به مردم شهرستان ملایر  خدمات‌دهی به جنوب استان و شهر خنداب نیز خدماتی در بیمارستان‌های ملایر انجام شد.

 میرزایی بابیان اینکه در مدت فراگیری بیماری کرونا تجهیزات خوبی ازجمله یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان مهر و دو دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان امام حسین ملایر دریافت شد، تصریح کرد: بیماری کرونا با همبستگی در سطح شهر بین مردم و مسئولین مهار شد.

 

وی با اشاره با آمار واکسیناسیون در سطح شهرستان ملایر بیان کرد: بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: درمجموع ۵۰۲ هزار و 141 دوز واکسن در شهرستان تزریق شد که از این میزان ۲۲۲ هزار و 539 نفر دوز اول، ۱۹۳ هزار و ۲۸۰ نفر دوز دوم و ۸۶ هزار و ۱۴۷ نفر دوز سوم را دریافت کردند.

 

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون دوز چهارم کرونا بیان کرد: برای افراد بالای ۷۰ سال و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند تزریق دوز چهارم آغازشده و تاکنون ۱۷۷ نفر چهارم کرونا را دریافت کردند.

میرزایی  بابیان اینکه خوشبختانه کمبود واکسن در شهرستان وجود ندارد و تزریق واکسن در کل پایگاه‌های واکسیناسیون انجام می‌شود،  گفت: از سوم اردیبهشت‌ماه مورد بستری در کرونا در شهرستان نداشتیم و هیچ فوتی به دلیل کرونا نیز از ابتدای اردیبهشت‌ماه در شهرستان گزارش نشده است.

 

وی بابیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ۵۴ هزار و 875 نفر بیمار کرونا شناسایی‌شده است، تصریح کرد: بیماری کرونا هنوز نابود نشده است و مردم موارد بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: با آغاز کار در شبکه بهداشت و درمان یک برنامه عملیاتی و استراتژیک پنج‌ساله در زمینه‌های مختلف کاری برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای دریافت مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر بیان کرد: ساخت این بیمارستان می‌تواند باعث شکوفایی زیادی در سطح شهر باشد و هم‌اکنون جانمایی مکان بیمارستان در حال انجام است.

 

 میرزایی با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان 96 تخت خوابی خیر ساز گوراب اشاره و تصریح کر:  این بیمارستان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در حال پیگیری  زیرساخت‌ها و تجهیزات است.

وی یکی از برنامه‌های مهم خود را پیگیری استقرار تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های شهرستان دانست و گفت: یک دستگاه سی‌تی‌اسکن و ۵ دستگاه دیالیز وارد بیمارستان امام حسین(ع) شده است و 2دستگاه دیالیز نیز در بیمارستان مهر مستقرشده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: دستگاه اکوکاردیوگرافی و رادیولوژی دیجیتال نیز در بیمارستان مهر مستقرشده و به همشهریان خدمات ارائه می‌دهد.

وی پیگیری و جذب اعتبار ۵ میلیارد و 500 میلیون تومان تجهیزات برای مراکز بهداشتی و ۵ میلیارد برای بازسازی پایگاه بهداشتی را از دیگر برنامه در حال پیگیری شهرستان عنوان کرد.

 

میرزایی بابیان اینکه شاخص‌های بهداشت شهرستان نسبت به میانگین کشور بالاتر است، افزود: پیگیری‌های بیشتری برای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در شهرستان در حال انجام است.

وی با اشاره  به راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان مهر بیان کرد: در راستای پیشگیری هر چه بیشتر از بیماری‌های سرطانی این مرکز با استقرار دستگاه‌های ماموگرافی پیشرفته و آندوسکوپی و کولونوسکوپی در حال فعالیت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بابیان اینکه اورژانس بیمارستان مهر در حال بازسازی است و پیشرفت 90 درصدی داشته است، تصریح کرد:  ساخت مرکز نازایی و ناباروری از دیگر پروژه‌های عمرانی در بیمارستان مهر است که تاکنون ا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به  راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی بیمارستان مهر بیان کرد: در حال جذب نیروهای تخصصی در سطح شهر برای ارائه بهتر خدمات به مردم هستیم.

 

میرزایی  به همکاری خوب  خیرین سلامت در شهرستان اشاره کرد و گفت: همراه سرای  بیمار در بیمارستان امام حسین(ع) با همکاری خیرین در حال ساخت است.

 

وی با اشاره به‌اضافه شدن 2 مرکز فوریت‌های پزشکی در سطح شهرستان تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۴۰ مأموریت توسط نیروهای فوریت پزشکی شهرستان انجام‌شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزایش رشته‌های دانشکده پرستاری، جذب متخصصین تجهیز بیمارستان‌ها با دستگاه‌های جدید درمانی را از دیگر پیگیری‌های انجام‌شده در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: از مردم درخواست می‌شود توجه ویژه‌ای به‌سلامت بدن خود داشته باشند  ورزش برای جزء جدایی‌ناپذیر از زندگی خود بدانند.

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار