نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. خرداد 1401 - 9:21   |   کد مطلب: 31132
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شاخص بهره مندی و برخورداری جمعیت ساکن در شهر ملایر از خدمات شبکه فاضلاب ۴۶ درصد است که میانگین این شاخص در سطح استان حدود ۷۵ درصد می باشد.

به گزارش ملایری‌ها؛ فرهاد بختیاری‌فر در گفت و گوی با ایرنا اظهار داشت: تکمیل شبکه فاضلاب برای پوشش کامل شهر ملایر یک مطالبه جدی و عمومی است و شرکت آبفا استان همدان نیز برای اجرای مطلوب و درصد بالایی از این طرح با تامین اعتبارات مورد نیاز، اهتمامی جدی و تلاشی مستمر دارد.

وی افزود: در همین ارتباط بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ برای توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهر ملایر و ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای توسعه شبکه فاضلاب شهر همدان اختصاص داده شده که مجوزهای لازم برای جذب اعتبار و اجرای پروژه نیز اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: پروژه توسعه شبکه فاضلاب شهر ملایر در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان اعتبار داشت که از این مبلغ حدود سه میلیارد تومان آن تخصیص یافته و جذب شد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه اعتبارات ماده ۵۶ به واقع تحولی عظیم در روند اجرا و توسعه شبکه فاضلاب استان ایجاد کرد، افزود: با استفاده از این اعتبارات شهر ملایر به یک کارگاه عمرانی فعال برای اجرای شبکه فاضلاب تبدیل خواهد شد به نحوی که امسال ۲۹ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر ایجاد  می شود و با اجرای آن شاخص برخورداری از شبکه فاضلاب در ملایر حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی طول کل شبکه فاضلاب شهر ملایر را ۲۲۸ کیلومتر عنوان کرد و گفت: به طور قطع با تلاش موثر و جهادی نیروهای شرکت آبفا و تکمیل شبکه فاضلاب ملایر، شاخص برخورداری جمعیت این شهر از این خدمت به میانگین استان همدان می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: اعتبارات مصوب بخش آب و فاضلاب استان در سال گذشته ۸۱۱ میلیارد تومان بود که از این رقم ۵۹۰ میلیارد تومان معادل ۷۳ درصد آن تخصیص یافت.

به گفته بختیاری‌فر، اعتبارات آبفا شهرستان ملایر نیز در سال گذشته ۱۰۷ میلیارد تومان شامل ۸۸ میلیارد تومان در حوزه روستایی و چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز در بخش شهری بود که از این رقم حدود ۷۱ میلیارد تومان و معادل ۶۶ درصد آن در بخش های آب و فاضلاب شهری و روستایی تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت ۹ مجتمع آبرسانی روستایی شهرستان ملایر درحال اجراست، افزود: از جمله این پروژه ها می توان به مجتمع آبرسانی دهلق با ۱۸ روستای زیرپوشش، مجتمع سد کلان با ۳۷ روستای زیرپوشش و مجتمع شهید سلیمانی علی‌آباد دمق با ۱۱ روستای زیرپوشش اشاره کرد ضمن اینکه مجتمع‌های آبرسانی بوربور، ینگی‌کند، حسین‌آباد ناظم، انوج، مهرآباد و احمدیه نیز در مرحله مطالعه و اخذ مجوز قرار دارد و آبرسانی برخی روستاها نیز به صورت تکی درحال اجراست.

بختیاری‌فر اظهار داشت: در حال حاضر ۶۴ درصد از جمعیت روستایی شهرستان ملایر زیرپوشش خدمات جامع و کامل آبرسانی قرار دارند که با تکمیل پروژه های دردست اجرا، این رقم به بیش از ۸۰ درصد افزایش می یابد.

وی افزود: همچنین مجوز طرح آبرسانی به ۲۲ روستای دیگر(جدید) شهرستان ملایر برای سال جاری اخذ شده که از سال ۱۴۰۱ اعتبار ملی برای اجرای آنها دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: از سوی دیگر و در راستای طرح محرومیت‌زدایی، قراردادی با بسیج سازندگی سپاه استان همدان برای آبرسانی به ۲ روستای کهکدان و عشاق ملایر منعقد شده و چندین روستای دیگر شهرستان نیز قابلیت اضافه شدن به این طرح را دارند.

به گفته بختیاری‌فر، استان همدان در مجموع دارای ۶۳ مجتمع آبرسانی روستایی است که ۱۲۲ روستا را زیر پوشش قرار می دهند.

شهرستان ملایر با حدود ۱۹۳ هزار نفر جمعیت دارای ۷۴ هزار مشترک آب و ۲۲ هزار و ۹۴۴ مشترک فاضلاب است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار