نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. خرداد 1401 - 9:19   |   کد مطلب: 31131
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری " نمایشگاه بزرگ هنرمندان صنایع دستی" به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع دستی از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم جلیلی اظهار کرد:  این نمایشگاه همزمان با ولادت حضرت امام رضا (ع) در محل خیابان شهید رجایی، سرای فرهنگ و هنر شهرداری، با همکاری اداره میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر، اتحادیه مبل و منبت و ... برگزار می شود.

وی اظهارکرد: نمایشگاه "امام رضا(ع) " هنرمندان صنایع دستی ملایر دارای ۴۰ غرفه شامل رشته های نقاشی روی سفال، منبت، پیکر تراشی، مرواربافی، ساخت مصنوعات چرمی، گلیم بافی،  فرش، رودوزی سنتی و ... بوده و شرکت و همکاری در این نمایشگاه برای هنرمندان حوزه صنایع دستی آزاد است.

رئیس میراث فرهنگی ملایر در ادامه بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی این شهرستان حدود یک چهارم جمعیت هنرمندان استان همدان را به خود اختصاص داده و بعد از کشاورزی، دومین زمینه اشتغالزایی را در شهر ملایر متعلق به خود کردند.

جلیلی افزود: در سطح این شهرستان ۲۰ رشته فعال صنایع دستی و هنرهای سنتی در شش شهر و ۳۰ روستای شهرستان وجود دارد که مهمترین این رشته ها به لحاظ حجم مبادلات مالی و تعداد هنرمندان، هنر "منبت کاری" است.

این مقام مسئول اظهارکرد: بیش از ۹۰۰۰ نفر به صورت مستقیم در این رشته مشغول به فعالیت هستند و به دلیل داشتن شاخصه‌های مختلف این هنر در ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ توانست در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای صنایع دستی "عنوان ملی" را در کشور از طریق معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارتخانه میراث فرهنگی کسب کند.

رئیس میراث فرهنگی ملایر با بیان اینکه حدود ۱۶۰۰هنرمند در حوزه صنایع دستی تحت پوشش بیمه هستند، افزود: در سال گذشته به ۱۳۹ نفر وام چهار درصد به مبلغ سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان پرداخت شد، همچنین در طرح بنیاد برکت به ۱۱ مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان پرداختی داشتیم، از محل تبصره  ۱۸ نیز ۴۳ نفر به بانک معرفی شدند و به میزان هفت میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار