نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. ارديبهشت 1401 - 8:55   |   کد مطلب: 31056
سال درخشان گروه هنری یاس کبود در جشنواره های تئاتر
عدم آموزش اصولی و برخورد سلیقه ای مسئولان ترمز تئاتر را می کشد
هنرمندان گروه هنری یاس کبود در سال 1400 موفقیت های فراوانی را کسب کرد و علاوه بر حضور در جشنواره مختلف کشوری جوایز مختلفی در بخش های مخالف کسب کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ تئاتر یکی از رشته های هنری پر طرفدار در جهان است و بسیاری از هنرمندان مطرح بازیگری فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرده اند.
با شیوع بیماری کرونا و بسته شدن سالن های نمایش،  فعالین  این رشته هنری آسیب های فراوانی دیدند و  با بازگشایی محدود و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی کم کم این رشته هنری جان تازه به خود گرفت و هنرمندان تئاتری به کار خود بازگشتند.
در این بین برگزاری جشنواره های مختلف نیز کمک شایانی به هنرمندان تئاتر کرد تا مرهمی موقت بر زخم های ایجاد شده از بیماری کرونا بر تن تئاتر باشد.
مهدی روزبهانی یکی از هنرمندان تئاتر ملایری است که در سال های اخیر موفقیت های فراوانی به همراه گروه هنری یاس کبود که خود سرپرستی آن را بر عهده دارد کسب کرده است.
هنرمندان این گروه هنری در سال 1400 موفقیت های فراوانی را کسب کرد و علاوه بر حضور در جشنواره مختلف کشوری جوایز مختلفی در بخش های مخالف کسب کردند.
مهدی روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در دوران کرونا هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر بیشترین آسیب را از این اتفاق دیده اند.
وی افزود:  پس از فرو کش کردن کرون و بازگشایی سالن های نمایش با  رعایت پروتکل های بهداشتی آرام آرام فعالیت ها از سر گرفته شده است.
سرپرست گروه هنری یاس کبود بیان کرد: هنر تئاتر بسیار تاثیر گذار و جریان ساز است و همانگونه  که  بزرگان این رشته بیان کرده اند " تئاتر یک ضرورت است، چیزی شبیه نان" اهمیت این حوزه به خوبی قابل لمس است.
وی گفت: علی رغم اقداماتی که در حوزه تئاتر انجام شده است اما حمایت های کافی و درخور شان تئاتری ها صورت نگرفته است  و این نیاز احساس می شود که هم در حوزه قانون گذاری و هم در حوزه اجرا بایستی حمایت و توجه بیشتری به هنر نمایش صورت پذیرد.
روزبهانی با بیان اینکه در ایام کرونا که فعالیت های هنری به شدت تحت الشعاع این بیماری قرار گرفت، تاکید کرد: با برگزاری جشنواره تئاتر فجر به عنوان مهم ترین رویداد هنری کشور در این حوزه جان تازه ای بر پیکر خسته و نیمه جان تئاتر دمیده شد، هر چند باز هم کاستی هایی در برگزاری جشنواره به ویژه در بخش تئاتر خیابانی وجود داشت که می توان مفصل راجع به آن صحبت کرد.
وی گفت: گروه هنری یاس کبود در یک سال گذشته توانست با توجه به ایجاد محدودیت ها کارنامه قابل قبولی از خود به جا بگذارد به طوریکه در بیش از ۲۰ جشنواره و رویداد هنری که اکثرا به صورت مجازی برگزار شدند شرکت نمود و حائز رتبه ها و جوایز متعددی شد.
سرپرست گروه هنری یاس کبود بیان کرد:این گروه هنری در جشنواره هایی  از جمله جشنواره تئاتر فجر، خیابان تئاتر ایران، جشنواره سراسری تئاتر مان، جشنواره ملی نگاه، چتر زندگی یزد، جشنواره سنگر، جایزه بزرگ سرو و جشنواره ملی کیش حضور داشت.
وی با اشاره به مهمترین جایزه های کسب شده توسط این گروه هنری بیان کرد: کسب جایزه بازیگری زن در جشنواره های حماسه نامداران،ایثار تهران، سردار آسمانی، کیش و یار انقلاب از جمله دشتاوردهای این گروه هنری بوده ست.
روزبهانی افزود: کسب جایزه اثر برگزیده در جشنواره های صاحبدلان، مریوان و فانوس، کسب جایزه های بهترین کارگردانی ، رتبه های برتر بازیگری مرد و کارگردانی از دیگر دستاوردهای گروه هنری یاس کبود در سال 1400 است.
روزبهانی با بیان اینکه  بیش از ۱۸ سال از فعالیتش در عرصه هنر و تئاتر  می گذرد، تصریح کرد:  عرصه فرهنگ و هنر دستخوش تغییرات زیادی شده و علی الخصوص هنر تئاتر جایگاه خودش رو به عنوان هنری تاثیر گذار و ماندگار بدست آورده است.
وی گفت: مسئله ای که کمبود آن در شهرستان ها به صورت ویژه احساس شده عدم آموزش درست و اصولی و همچنین برخورد سلیقه ای مسئولان با این هنر ناب هست.
سرپرست گروه هنری یاس کبود افزود: این و موارد  باعث  کاهش انگیزه ها  شده و هنرمندان تئاتر یک به یک صحنه از ترک کرده  یا و یا به سختی راه را ادامه می دهند.
وی تاکید کرد: امیدوار است فضا و بستر مناسب برای رشد و تعالی هنر مقدس تئاتر محیا شده تا شاهد رشد شکوفایی بیشتر هنرمندان این عرصه باشیم.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار