نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. ارديبهشت 1401 - 9:01   |   کد مطلب: 31050
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: هیچ نگرانی در تامین کالاهای اساسی نداریم و این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که همه چیز به وفور در بازار وجود دارد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛   "سلمان اسماعیلی" در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ملایر اظهار داشت: تمامی انبارهای کالا در کشور، استان و شهرستان و بنادر مملو از کالاهای اساسی است و تنها نگرانی ما این است که مازاد کالاهای تولید شده را کجا انبار کنیم.

وی اجرای طرح توزیع عادلانه‌ یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی را نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت دانست و افزود: دولت با قاطعیت پای کار است تا نظام غلط، اشتباه و اشرافی یارانه‌ها تغییر پیدا کند.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: دولت سیزدهم دولتی نیست که مردم را غافلگیر کند و آیت‌الله رییسی در راس دولت است و با تمام وجود پای منافع مردم در اجرای این تحول بزرگ اقتصادی ایستاده است.

اسماعیلی با بیان اینکه مردمی‌سازی یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی بیش از هفت ماه پشتوانه کار کارشناسی دارد، بیان کرد: بنا نیست با اجرای این طرح، یارانه‌ای حذف شود، بلکه بیت‌المال که تاکنون بخش زیادی از آن در اختیار عده‌ای رانت‌خوار بود، به مردم برگردد.

وی یادآور شد: ممکن است این طرح بزرگ اقتصادی اشکالاتی نیز داشته و یارانه‌ برخی افراد قطع شده باشد که دولت با اهتمام و با جدیت به دنبال رفع این اشکالات است.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه کالاهای اساسی به وفور در بازار تامین شده، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی برای بخش تولید نیز دستوراتی به بانک‌های عامل ابلاغ شده که سرمایه در گردش با راحت‌ترین شکل ممکن در اختیار این بخش قرار گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم در حوزه نظارت بر بازار دغدغه و گلایه دارند، ادامه داد: در این راستا تعداد بازرسان و ناظران را با استفاده از ظرفیت مردمی به بیش از ۲۰ برابر افزایش داده‌ایم که با لباس‌های متحدالشکل بازار را رصد می‌کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه عده‌ای با هر پوششی در هر صنفی بخواهد تخلفاتی از جمله احتکار و گرانفروشی مرتکب شوند، با جدیت با آنها برخورد می‌شود تا درس عبرتی برای آنها و دیگران شود.

فرماندار ویژه ملایر دستورالعمل مربوط به این تخلف‌ها آماده و ابلاغ خواهد شد، یادآور شد: کسانی‌که تخلفی در بازار مرتکب شوند، قبل از صدور رای، واحد صنفی آنها پلمب می‌شود و پنج برابر میزان تخلف ثبت شده جریمه خواهند شد.

اسماعیلی از مردم درخواست کرد: در گزارش دادن هرگونه تخلف مبنی برای احتکار و گرانفروشی همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته وی طی روزهای اخیر ده‌ها مورد بازرسی و نظارت از بازار و واحدهای صنفی انجام و کالاهای کشف و ضبط شده با قیمت مصوب در بین مردم توزیع شد.

معاون استاندار همدان خاطرنشان کرد: به افرادیکه در آنسوی مرزها در صدد اغفال کردن جوانان و مردم هستند، اعلام می‌کنیم که مردم ملایر گول نمی‌خورند و به نظام، انقلاب و دولت اعتقاد راسخ دارند.

اسماعیلی تاکید کرد: آمادگی در شهرستان ملایر بی‌سابقه است و اگر کسی بخواهد آرامش و امنیت این شهر را به خطر بیندازد و بی‌نظمی ایجاد کند، با قدرت با آنها برخورد خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار