فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

21. ارديبهشت 1401 - 8:51   |   کد مطلب: 31041
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر از ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه حفاظت شده لشگردر تا پایان خردادماه خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ عباس نجاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه منطقه حفاظت شده لشگردر با وسعتی در حدود ۱۶ هزار کیلومتر یکی از مناطق دیدنی شهرستان است اظهار کرد: لشگردر منطقه شکارممنوع قرار دارد و به سبب ویژگی‌های طبیعی دارای تنوع گیاهی و جانوری مناسبی بوده و از اکوسیستم‌های پویا و معمولا بکر استان محسوب می شود.

 وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده لشگردر دارای گیاهان متنوعی از تیپ گیاهان کوهستانی است افزود: از گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان این منطقه می‌توان به میش وحشی، گرگ، شغال، روباه، خرگوش، عقاب طلایی، فاخته، کمرکلی، پری شاهرخ، چکچک و خزندگان مختلف از جمله انواع مار اشاره کرد.

 رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملایر با بیان اینکه در فصل بهار با توجه به فصل زاد و ولد وحوش و آرامش محیطی بازدید از منطقه حفاظت شده لشگردر ممنوع است گفت: ممنوعیت بازدید به این منطقه از ۱۷ اردیبهشت ماه شروع و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کنترل‌ مستمر ماموران یگان حفاظت محیط زیست، برای ایجاد محیطی امن در فصل زادآوری وحوش صورت می‌گیرد و ماموران از ورود افراد به این مناطق جلوگیری خواهند کرد.

نجاری تاکید کرد: شهروندان و دوستداران محیط زیست در صورت برخورد با نوزادان تازه متولد شده وحوش و پرندگان از دست زدن به آن امتناع کنند که این امر باعث آسیب به آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه با توجه به خشکسالی‌ها شاهد کمبود علوفه و پوشش گیاهی در مراتع هستیم افزود: از شهروندان درخواست داریم برای جلوگیری از آسیب رساندن به زیستگاه‌های وحوش و گونه‌های جانوری و محیط زیست  از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملایر یادآور شد سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰، نیز به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و تخلفات زیستی است و به تخلف در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار