نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. ارديبهشت 1401 - 8:50   |   کد مطلب: 31040
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: تجهیز مدارس از نظر امکانات و زیرساخت‌ها و بازسازی مدارس فرسوده از اولویت‌های مهم حوزه آموزش و پرورش این شهرستان است.

به گزارش ملایری‌ها؛ «حسین فارسی» روز سه‌شنبه در بازدید از مدرسه پسرانه شهید رجایی (یک) ملایر با اشاره به بازدیدهای مستمر از مدارس سطح شهر، خواستار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس شد و اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا، معلمان سخت‌کوش مجاهدانه به میدان آمدند و با مسئولیت‌پذیری، مانع از ایستایی چرخ‌ تعلیم و تربیت در کشورمان شدند.

وی تصریح کرد: مدرسه پسرانه شهید رجایی (یک) ملایر به دلیل قدمت بالا، یکی از مراکز آموزشی فرسوده است و نیاز به جابجایی دارد چراکه این مدرسه در سال ۱۳۴۸ احداث شد و با قدمتی بیش از ۵۰ سال، جزء مدارس تخریبی است و جابجایی آن باید در اولویت قرار گیرد.

فارسی با بیان اینکه این مدرسه در طرح تعریض خیابان شهدا قرار دارد، افزود: جلسه‌ای باید با حضور آموزش و پرورش و شهرداری ملایر تشکیل و در خصوص طرح تعریض، میزان زمین باقی‌مانده پس از تعریض و در صورت لزوم جابجایی مدرسه تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر خاطرنشان کرد: مدرسه پسرانه شهید رجایی (یک) در یکی از مناطق پرتردد و در مرکز شهر واقع شده و در این راستا جانمایی مکانی جدید در همین منطقه صورت گیرد.

فارسی تاکید کرد: تا زمانی‌که جانمایی و بازسازی این مدرسه انجام می‌شود، تجهیز این مرکز آموزشی با توجه به نیاز دانش‌آموزان و معلمان در اسرع وقت انجام شود.

وی با قدردانی از مدیر آموزش و پرورش ملایر و مدیر مدرسه شهید رجایی (یک)، ادامه داد: با حضوری شدن آموزش‌ها تاکنون اقداماتی در زمینه تجهیز امکانات آموزشی این مدرسه انجام شده که باید تقویت شود.

تجهیز مدارس از اولویت‌های مهم حوزه آموزش و پرورش ملایر است 

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز خواستار رنگ‌آمیزی دیوارهای بیرونی این مدرسه با همکاری شهرداری ملایر شد و افزود: با توجه به تعطیلی ۲ ساله مدارس به واسطه شیوع ویروس کرونا، کمک‌های خوبی از سوی آموزش و پرورش برای تجهیز مدرسه شهید رجایی(یک) همچون تعویض درهای کلاس‌ها و شیشه‌ها، نصب دوربین مداربسته، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و خرید سایر تجهیزات انجام شد.

«محمدرضا بشری» همچنین به تعویض تابلوی این مدرسه پس از ۳۰ سال و تعویض ۱۶ درب کلاس‌ اشاره و بیان کرد: با وجود کمبود اعتبارات، اقدامات خوبی در راستای فراهم شدن شرایط مطلوب حضور دانش‌آموزان و معلمان در این مرکز آموزشی انجام شد و همچنان ارایه تجهیزات به این مدرسه ادامه دارد.

وی با اشاره به تخریبی بودن این مدرسه و قرار گرفتن آن در طرح تعویض خیابان شهدا، خواستار پیگیری مجدانه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر و رایزنی با شهرداری و دستگاه‌های مرتبط در راستای جانمایی و ایجاد مرکز آموزشی جدید با متراژ مناسب شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: با توجه به اینکه بیشتر دانش‌آموزان این مدرسه از مناطقی همچون خیابان شهدا، کوچه کلانتری و کوچه‌های اطراف خیابان شهدا و خیابان شهید صفرخانیان است، نیاز است مکانی در همین محدوده جانمایی شود.

بشری ادامه داد: از زمان آغاز بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش، هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی و تجهیز مدارس این شهر انجام شد و مشکلی در روند آموزش و حضور دانش‌آموزان وجود ندارد.

تجهیز مدارس از اولویت‌های مهم حوزه آموزش و پرورش ملایر است 

مدیر مدرسه ابتدایی پسرانه شهید رجایی (یک) ملایر نیز بیان کرد: در راستای تجهیز این مدرسه، ۱۶ درب کلاس با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ میلیون تومان تعویض و نصب شد که ۱۱ میلیون تومان آن به کمک آموزش و پرورش ملایر و مابقی از طریق کمک‌های مردمی تامین شد.

«احمد منایی» تعویض تابلوی مدرسه پس از ۳۰ سال با اعتبار سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طریق کمک‌های مردمی، خرید و نصب دوربین مداربسته با اعتبار ۱۵ میلیون تومان با کمک مدیر آموزش و پرورش ملایر را از دیگر اقدامات در راستای تجهیز مدرسه شهید رجایی عنوان کرد.

وی با اشاره به نیازهای اساسی این مدرسه، تاکید کرد: این مرکز آموزشی برای خرید تابلوی وایت‌برد برای ۱۲ کلاس به هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیون تومان، خرید آبگرمکن و لوله‌کشی و شیرآلات به پنج میلیون تومان اعتبار، خرید پرده برای ۱۲ کلاس به اعتبار ۲۲ میلیون تومان و رنگ‌آمیزی نمای بیرونی و حیاط مدرسه به ۴۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر مدرسه شهید رجایی(یک) ملایر خرید ۱۲ عدد فن تهویه برای کلاس‌های درس، خرید کامپیوتر برای دفتر مدرسه، تلویزیون و یا مانیتور برای دوبین مداربسته، وسایل آزمایشگاهی برای تمامی مقاطع و آسفالت مناسب برای محوطه مدرسه را از دیگر نیازهای اساسی این مدرسه برشمرد.

منایی با بیان اینکه بیشتر دانش‌آموزان مدرسه شهید رجایی(یک) از مناطق کمتر برخوردار همچون شهید صفرخانیان و ۱۶ متری شمس‌آباد هستند و توان کمک به مدرسه را ندارند، از مسئولان خواست: تا حد امکان برای رفع نیازهای آموزشی این مدرسه مساعدت‌های لازم را به عمل آورند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار