نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. ارديبهشت 1401 - 9:05   |   کد مطلب: 31036
مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: ۲۳ هزار و ۳۶ نوزاد سال گذشته در این استان متولد شده که به طور میانگین هر شبانه روز ۶۳ نوزاد به دنیا آمده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ «اسد حسن زاده زورمند» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار ولادت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ که  ۲۳ هزار و ۴۵۶ نفر بود ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: ۴۰۶ مورد از ولادت های ثبت شده در سال گذشته ۲ قلو بوده که ۱.۸ درصد از ولادت‌های را به خود اختصاص داده است همچنین در این مدت زمان ۱۹ مورد سه قلوزائی در استان داشته ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان بیان کرد: همچنین سال گذشته آمار وفات به ۱۴ هزار و ۳۷۸ مورد یعنی هر شبانه روز ۴۰ نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد افزایش داشته است.

حسن زاده زورمند، از ثبت ۱۲ هزار و ۹۸۱ مورد ازدواج و سه هزار ۸۰۹ مورد واقعه طلاق در سال گذشته خبر داد که آمار ازدواج ۳.۷ درصد افزایش و طلاق چهار درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۸۴ درخواست معادل ۹۶.۸ درصد جمعیت برای صدور کارت هوشمند ملی در استان همدان دریافت شده و از این تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارت صادر و تحویل شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان اضافه کرد: مابقی در سه نوبت کاری در حال چاپ و توزیع است که با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم حداکثر تا پایان نیمه اول سال جاری همه درخواست‌ها چاپ و تحویل شود.

حسن زاده زورمند ادامه داد: هم اینک حدود ۲۰ هزار کارت آماده تحویل در ادارات و دفاتر پیشخوان وجود دارد که پیامک اطلاع رسانی برای صاحبان آنها  ارسال شده و لازم است هم استانی ها به محض دریافت پیامک به آدرس‌های اعلام شده در متن پیامک مراجعه و نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار