نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. فروردين 1401 - 8:12   |   کد مطلب: 30952
معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی مطرح کرد؛
همدان، مرکز گردشگری غرب کشور
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: همدان نقش مهمی در مسیر گردشگری غرب کشور دارد و محور اصلی در این منطقه است.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی‌اصغر شالبافیان در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان، بیان کرد: استان همدان در حوزه گردشگری ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که باید متناسب با آن برنامه‌ریزی کرد.

 

وی افزود: به همین دلیل از اصلی‌ترین برنامه‌ها در معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی کشور تعریف محور گردشگری غرب با مشارکت پنج استان بود که همدان نقش مهمی در آن دارد.

 

شالبافیان ادامه داد: ادارات میراث فرهنگی محور غرب کشور انتظار داریم در آگاهی بخشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها بکوشند، همچنین فعال کردن ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی استان‌ها در کنار هم و شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری به صورت مشترک می‌تواند به معرفی این مسیر کمک کند.

 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه نیازمند توزیع مکانی سفر در کشور هستیم، گفت: تعریف مسیر گردشگری محور غرب کشور برای گردشگران داخلی و خارجی در همین راستا است و به عبارت دیگر برای سفر نباید تنها به بعضی از استان‌ها محدود شویم.

 

شالبافیان با بیان اینکه محور غرب کشور ظرفیت‌های فراونی در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند در این حوزه مثمر ثمر باشد، گفت: همدان جایگاه ویژه‌ای در این محور دارد چرا که بسیاری از پتانسیل‌ها مانند زیر ساخت‌های حوزه گردشگری و بازار بالفعل این حوزه را داراست.

 

به گفته شالبافیان استان‌های محور غرب از جمله همدان پتانسیل‌های بی نظیر و جذابی در حوزه گردشگری خارجی دارند.

 

وی تشکیل کارگروه محور گردشگری غرب کشور و معرفی این مسیر را یکی از اولویت‌های وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: سیاست‌گذاری برای اعطای تسهیلات تجهیز زیر ساخت‌های حوزه گردشگری یکی دیگر از اولویت‌های وزرارتخانه است./عصر همدان

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار