نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. بهمن 1400 - 12:12   |   کد مطلب: 30878
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد چهاردولی گفت: هدف شورای اسلامی شهر ملایر را از افزایش جرائم ماده صد و تبصره یازده بازدارندگی در تخلفات ساختمانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد چهاردولی سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به تصویب افزایش جریمه ماده صد و تبصره یازده در شورای شهر ملایر اظهار کرد: از سال 1392این جرائم در ملایر افزایش پیدا نکرده بود.

وی افزود: عدم افزایش جرائم از یک‌سو و افزایش چند برابری قیمت ملک در این سال‌ها باعث شده بود که سازندگان به خود اجازه تخلف متعدد در احداث ساختمان را بدهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر بابیان اینکه تعدد تخلفات ساختمانی باعث ایجاد معضلاتی در شهر شده است، تصریح کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات ساختمانی در این دوره شورا تصمیم برافزایش جرائم تبصره یازده شد.

وی هدف شورا را از افزایش جرائم بازدارندگی در تخلفات ساختمانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم بابت افزایش تخلفات ساختمانی گلایه‌مند بودند و از شور توقع جلوگیری داشتند.

حجت‌الاسلام چهاردولی این مصوبه شورا را اقدامی انقلابی دانست و افزود: با افزایش جرائم سازندگان به خود اجازه تخلف رانمی دهند چراکه دیگر تخلفات  برای آنان صرف اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به اعضای کمیسیون ماده صد بیان کرد: یکی از اعضای شورا در کمیسیون ماده صد حضور دارد و دادستان، نماینده فرمانداری و نماینده شهرداری دیگر اعضای این کمیسیون هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر بابیان اینکه اعضای شورا به‌طور دقیق بندهای مختلف تبصره ماده 11 را بررسی کرده و جرائم را در نظر گرفته‌اند، تصریح کرد: اعضای این دوره در راستای کمک به مناطق محروم شهر عزمی راسخ دارند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی جغرافیایی شهر ملایر بیان کرد: سعی شده در مناطق محروم،  کم برخوردار و کمتر توسعه داده‌شده جرائم افزایش داده نشود.

حجت‌الاسلام چهاردولی بیان کرد: در تخلفاتی ازجمله حذف پارکینگ و کاهش عرض راه‌پله و طبقه مازاد که باعث معضلات شده جرائم بیشتری در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: برخی از جرائم ساختمانی علی‌رغم اینکه برای امنیت ساکنین و افراد خطرزا بوده در آینده نیز باعث معضلات مختلف می‌شوند که در این بخش‌ها به‌گونه‌ای جرائم در نظر گرفته‌شده است که  بازدارنده باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر بیان کرد: افزایش مبلغ جرائم ماده صد به کلیت جامعه مربوط

نمی‌شود بلکه فقط عاملی بازدارنده برای افرادی است که قصد تخلفات ساختمانی دارند.

انتهای پیام/گ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار