نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. دى 1400 - 9:34   |   کد مطلب: 30840
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت که هنرمندان این شهرستان موفق شدند ۲ نشان ملی برای نقش قالی جوزان با رنگ گیاهی و تراش سنگ دریافت کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم جلیلی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ملایر اظهار کرد: جلسه داوری مهر اصالت ملی هفته جاری با حضور کارشناسان صنایع دستی و با شرکت استان‌های غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این آیین نقش قالی جوزان با رنگ گیاهی توسط هرمند ملایری "اسماعیل حسینی‌نسب" و تراش سنگ با طرح کریم خان توسط "حسین عسگری" موفق به دریافت مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر تصریح کرد: در فرش نقش جوزان هنرمند ملایری از رنگ‌های گیاهی محلی استفاده شده است.

جلیلی ادامه داد: در حال حاضر نقشه فرش جوزان ملایر به همراه نقشه نهاوند و نقشه مهربان دارای نشان جغرافیایی هستند و نقشه فرش جوزان ملایر در میراث ناملموس کشور نیز به ثبت رسیده است.

وی گفت: فرش نقش جوزان به دلیل استفاده از مواد اولیه درجه یک، کار سنتی و ظرافت بافت و اصالت طرح توانست نشان ملی صنایع دستی را دریافت کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اظهار داشت: در قسمت تراش سنگ، انگشتر ساخته شده هنرمند که در نگین آن از سردیس کریم‌خان استفاده شده، نشان ملی دریافت کرد.

جلیلی گفت: این سردیس از جنس سنگ کوارتز است که از معادن شهرستان ملایر استخراج شده و دارای رکاب نقره با طرح انگور است.

وی افزود: این اثر به دلیل ظرافت و استفاده از نمادهای بومی و همچنین کیفیت بالای ساخت موفق به کسب نشان ملی صنایع دستی شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار