نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. دى 1400 - 9:23   |   کد مطلب: 30838
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: از ورود اعضا بدون ماسک و کارت واکسن به کتابخانه‌های عمومی استان جلوگیری می‌شود و هیچ اغماضی هم صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ عاطفه زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره خبر منتشر شده مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کتابخانه‌های عمومی ضمن کذب خواندن این خبر و رد تمامی ادعاهای مطرح شده، سلامت اعضا و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان را در اولویت این نهاد فرهنگی  دانست و اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا کتابخانه‌های عمومی در اجرای مصوبات و دستورات ستاد استانی کرونا پیشگام بوده و با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را به اجرا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه با بازگشایی کتابخانه‌های عمومی بنا به دستور ستاد مبارزه با کرونا ظرفیت سالن‌های مطالعه به یک چهارم کاهش یافت افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی، قرنطینه کتاب‌های بازگشتی و اجرای طرح کتابرسان در سراسر استان از جمله اقدامات اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این دوران بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه هیچ فردی اجازه ندارد بدون ماسک وارد کتابخانه شود تصریح کرد: همچنین اعضا در هنگام حضور در کتابخانه‌های عمومی و استفاده از خدمات مختلف ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی ادامه داد: پس از اجرای واکسیناسیون عمومی، شرط ورود به کتابخانه‌ها و استفاده از سالن مطالعه داشتن کارت واکسن است به طوری که این امر به صورت مستمر توسط مسؤولان کتابخانه‌ها رصد می‌شود.

زارعی با تأکید بر اینکه  اجرای صحیح  پروتکل‌های بهداشتی به صورت مستمر توسط کتابداران، مسؤولان و کارکنان حراست دنبال می‌شود و نظارت بر آن ادامه دارد خاطرنشان کرد: مواد ضد عفونی کننده دست، در کتابخانه‌های عمومی قرار داده شده تا دسترسی سهل اعضا و کتابداران به این امکانات فراهم شود.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر ابتلای اعضای دائمی کتابخانه‌های عمومی به بیماری کرونا وصول نشده و اغلب افراد خواهان فعالیت کتابخانه‌ها هستند به نحوی که در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها درخواست‌های مکرر خود را ارائه می‌دادند اما تنها زمانی ارائه خدمات میسر شد که امکان اجرای پروتکل‌های بهداشتی فراهم آمد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار