نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. دى 1400 - 9:20   |   کد مطلب: 30836
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار با رییس سازمان تامین اجتماعی کشور، دستورات لازم مبنی بر بیمه قالیبافان، شاغلان صنایع دستی و حرفه ساختمانی، کشاورزان بهره‌بردار در حوزه انگور، شاغلان در صنعت مبل و منبت، خیاطان و رانندگان درون شهری اخذ شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایردر مجلس شورای اسلامی با اشاره به در دیدار با دکتر موسوی رییس سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: ذر این دیدار دستورات لازم در راستای اختصاص سهمیه بیمه تامین اجتماعی برای افراد شاغل در حرفه‌های مختلف را گرفتیم.

وی به عدم اختصاص سهمیه بیمه تامین اجتماعی افراد شاغل در حرفه ساختمانی، صنایع دستی و قالیبافان اشاره کرد و خواستار اختصاص سهمیه و در نظر گرفتن اعتبار لازم شد.

نماینده مردم ملایر با اشاره به بازنشسته شدن بیمه‌شدگان شاغل در حرفه‌های مذکور و یا تغییر شغل دادن آنها، اختصاص تعداد هزار نفر اعتبار لازم برای بیمه شدن شاغلان در این حرفه‌ها را از دیگر درخواست‌ها عنوان کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس به جهانی شدن انگور ملایر و فعالیت حدود ۲۶ هزار کشاورز بهره‌بردار در این شهرستان اشاره کرد و اخذ دستور لازم برای بیمه دو هزار نفر از این کشاورزان و اختصاص اعتبار لازم برای قرار گرفتن این افراد در زمره بیمه‌ شدگان و استفاده از تسهیلات دولتی را از دیگر مصوبات برشمرد.

آزادی‌خواه افزود: اختصاص تعداد هزار نفر سهمیه و اعتبار لازم به منظوربهره‌مندی شاغلین در صنعت مبل و منبت و استفاده از یارانه دولتی در پرداخت بیمه از دیگر درخواست‌هایی بود که از سوی دکتر موسوی با موافقت مواجه و دستورات لازم صادر شد.

وی اشتغال حدود ۲۰ هزار نفر در حرفه خیاطی و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان را ظرفیت‌های ملایر عنوان و بر لزوم در نظر گرفتن تسهیلات ویژه و معافیت‌های سهم کارفرمایی در پرداخت حق بیمه تاکید کرد.

نماینده مردم ملایر از اختصاص سهمیه بیمه و اعتبار لازم برای بهره‌مندی شاغلین این حرفه و بیمه رانندگان درون شهری شامل تاکسی، وانت ‌بار، آژانس‌های تاکسی تلفنی و ... طبق دستور رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار