نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. دى 1400 - 16:34   |   کد مطلب: 30830
استاندار همدان گفت: برخی مدیران، گاهی به جای مانع‌زدایی، مانع‌زایی می‌کنند در صورتیکه مجموعه مدیریتی استان باید به گونه‌ای اقدام کنند که در مسیر تولیدکننده‌ها، دست‌انداز ایجاد نشود.

به گزارش ملایری‌ها؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رزن با تاکید بر اهمیت عملیاتی کردن شعار رهبر انقلاب در آغاز هر سال، به ویژه سال جاری و سیاست‌های دولت سیزدهم، اظهار کرد: مجموعه مدیریتی استان باید به گونه‌ای اقدام کنند که در مسیر تولیدکننده‌ها، دست‌انداز ایجاد نشود.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: برخی مدیران، گاهی برخلاف فرموده‌های رهبر انقلاب عمل می‌کنند، یعنی به جای مانع‌زدایی، مانع‌زایی می‌کنند. 

وی خطاب به مدیران بانک‌های سطح استان، گفت: بانک‌ها نقش مهمی در حمایت از تولید و توسعه استان دارند بنابراین باید مدد رسان و حامی تولیدکنندگان استان باشند.

استاندار همدان ادامه داد: یکی از اقداماتی‌ که ضرورت دارد توسط مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها در این راستا به طوری جدی انجام و پیگیری شود، این است که نباید تولید کننده را در فرایند تولید تنها گذاشت زیرا از نظر استانداری همدان، بانک‌های استان می‌توانند با ایجاد تعامل و ارتباط گسترده و رایزنی‌های لازم با مراجع بالادستی مجموعه خود، مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی استان را حل، و در جهت توسعه استان همدان نیز گام بردارند. 

قاسمی‌فرزاد در ادامه و با حضور در دفتر امام‌جمعه رزن، در رابطه با اهمیت بازدید از شهرستان‌های تابعه گفت: با سفر به شهرستان‌های استان، از واحدهای تولیدی که موانع و مشکل خاصی دارند بازدیدهای مستمر انجام می‌گیرد و در ادامه به دنبال رفع موانع آن‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خواهیم بود. 

وی ادامه داد: اگر به سیاست‌های دولت و منویات مقام معظم رهبری توجه کنیم، سفر به شهرستان‌ها و بازدیدها در راستای حمایت از تولید و اشتغال است. 

استاندار همدان با اشاره به حفظ سلامت مردم در شرایط کرونایی، گفت: نخستین گام و اولویت دولت و به دنبال آن در استان و سایر شهرستان‌ها، حفظ سلامت مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا است، با انجام و اجرای طرح جامع شهید سلیمانی در ستاد استانی مدیریت کرونا همدان، با همراهی و همکاری سپاه، دیگر نیروهای مسلح و نیروی بسیج توانست نقش موثری در پیشبرد امور ستاد و حفظ سلامت مردم ایفا کند.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: با توجه به حمایت‌ها و رخدادهایی که به همت نماینده مردم این شهرستان رخ داده، شاخصِ بیکاری در رزن پایین است و در برخی مواقع، برای تامین نیروی انسانی واحدهای تولیدی از شهرهای هم‌جوار نیروی کار، وارد می‌شود. 

وی افزود: بیش از ۱۷ درصد از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی شهرستان رزن، در حوزه کشاورزی است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهور به استان همدان، گفت: سعی می‌شود، در استان و شهرستان‌ها، پروژه‌هایی را که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، شناسایی و در برنامه سفر ریاست جمهوری به همدان برای تصویبِ جذب اعتبارات، طرح و ارائه خواهند شد.

قاسمی‌فرزاد در پایان گفت: افق و چشم‌انداز شهرستان رزن، در مسیر مطلوبی قرار گرفته و امیدواریم مسئولان این شهرستان توجه ویژه‌ای به بحث تولید و اشتغال و همچنین پروژه‌های عمرانی از جمله راه‌های مواصلاتی آن داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار