نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آبان 1400 - 20:50   |   کد مطلب: 30576
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم میراث‌دار طرح‌های نیمه تمام دولت‌های گذشته است که تکمیل آنها سی سال بودجه عمرانی کشور را احتیاج دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الله عبدالملکی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر با اشاره به فواید سفرهای استانی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: از مهم‌ترین فواید این سفرها می‌توان به دیدارهای مردمی و حل مشکلات آنان، آشنایی با مسائل و مشکلاتی که در کف جامعه وجود دارد و همچنین ارزیابی عملکرد زیرمجموعه‌ها و مدیران استانی و شهرستانی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملاقات با مردم یک افتخار برای دولت‌مردان است، تصریح کرد: مردم ایران فقط مردم تهران نیستند و سایر نقاط کشور نیز مردم ایران اسلامی محسوب می‌شوند و این یک افتخار است برای دولتمردان که از نزدیک با مردم دیدار کرده و در جریان مشکلات آنان قرار گیرد که این امر نیز به نوبه خود می‌تواند در بهبود و ارتقا روحیه مردم تاثیرگذار باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سفرهای استانی، دولت‌مردان با مسائل و مشکلاتی که در کف جامعه و سرشاخه‌های شهری و روستایی وجود دارد آشنا می‌شوند، ادامه داد: در بررسی‌ها و بازدیدهایی که انجام می‌شود گاه مشاهده می‌کنیم مشکل ایجاد شده به راحتی توسط مدیران و یا مسئولان شهرستانی قابل حل است و بخشی از این مسائل و مشکلات نیز در همان محل و در قالب مصوبات و یا تصمیماتی که در طول سفر اتخاذ شده، حل می‌شود. همچنین این سفرها مسئولان را برای اتخاذ تصمیمات لازم در هیئت دولت یاری می‌کند.

این‌ مسئول با بیان اینکه برای شکل‌گیری این سفرها مقدماتی قبل و بعد و حین سفر اتفاق می‌افتد که کمتر از آن سخن به میان می‌آید، عنوان کرد: قبل از سفر، بررسی‌ها و ارزیابی‌های مفصلی اتفاق و تصمیماتی اخذ می‌شود؛ همچنین برخی از اقدامات نیز در حین سفر اتفاق می افتد و کارهایی نیز بعد از سفر که مجموعه اینها اتفاقات بزرگی را در ارتباط با استان‌هایی که مقصد سفر هستند، رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه قبل از سفر چند هفته روی مسائل و مشکلات استان مقصد ارزیابی می‌شود که این ارزیابی‌ها بعضا ملی و حتما با مشارکت مسئولان استانی و محلی است، افزود: با حضور مسئولان‌ ملی و استانی، مصوباتی قبل از سفر آماده شده و تفاهم‌نامه‌های متعدد امضا می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه در حین سفر نیز در دیدارهایی که اتفاق می‌افتد مسائل دیگری کشف می‌شود که برخی از این مسائل در مصوبات استانی گنجانده می‌شود و بعضا در همان سفر مسئولان آن مسئله را حل می‌کنند، گفت: برخی از مواردی که در سفرها کشف می‌شود، نیازمند مصوبه هیئت دولت و هیئت وزیران است که معاون اجرایی رئیس‌جمهور این مسائل را لیست کرده و در جلسه هیئت دولت مطرح می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با مصوبات سفر نیز متذکر شد: نظام جدی برای پیگیری مصوبات وجود دارد که این مصوبات حتما محقق شود، این سفرها حداقل دولت را یک سال در ارتباط با استان مقصد سفر جلو می‌اندازد.

این مسئول با بیان اینکه رویکرد قالب سفرها تکمیل کارهایی است که نیمه‌تمام مانده است و اگر این کارها زودتر انجام می‌شد، می‌توانست بهره آن نصیب مردم شود، بیان کرد: دولت سیزدهم میراث‌دار طرح‌های نیمه‌تمام دولت‌های گذشته است که تکمیل آنها سی سال بودجه عمرانی کشور را احتیاج دارد.

عبدالملکی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ گشایش‌های بسیار خوب مالی برای کشور اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: با این گشایش‌ها بسیاری از کارها در این سال به نتیجه رسیده و مردم عزیز از این طرح‌ها بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار