نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آبان 1400 - 20:33   |   کد مطلب: 30573
یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که مقامات ریاض از یک برنامه جاسوسی اسرائیلی برای سرکوب مخالفان و هدف قرار دادن منتقدان خود استفاده کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ روزنامه گاردین چاپ انگلیس به نقل از برخی پژوهشگران ساکن کانادا فاش کرد که مدارک و شواهد جدیدی وجود دارند که نشان می‌دهند عربستان برای سرکوب مخالف خود و هدف قرار دادن منتقدانش از برنامه اسرائیلی "کاندیرو" استفاده کرده است.

گاردین به نقل از این پژوهشگران نوشت: از برنامه‌ جاسوسی که یک شرکت اسرائیلی طراحی کرده و اخیرا در لیست سیاه آمریکا قرار داده شد، برای هدف قرار دادن منتقدان عربستان و سایر حاکمیت‌های استبدادی استفاده شده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت، گزارشی که پژوهشگران ساکن مونترآل از شرکت اسلواکی Eset متخصص امنیت سایبری منتشر کردند، نشان می‌دهد که ارتباطاتی میان حملات انجام شده علیه وب‌سایت‌های برجسته خاورمیانه و آمریکا و شرکت اسرائیلی کاندیرو که اسرارآمیزترین شرکت جنگ سایبری در اراضی اشغالی نام گرفته، وجود دارند.

دو شرکت کاندیرو و ان‌اس‌ا گروپ که مشهورترین شرکت جاسوسی اسرائیلی است، در ماه جاری میلادی پس از آنکه دولت جو بایدن در اقدامی نادر آنها با به جاسوسی علیه منافع امنیت ملی آمریکا متهم کرد، به لیست سیاه آمریکا افزوده شدند.

شرکت Eset در گزارش خود اطلاعات جدیدی را از آنچه "حملات حفر آب" خوانده می‌شود و یک استراتژی برای حمله به رایانه‌ است، افشا کرد.

در چنین حملاتی، کاربران این برنامه جاسوسی، بدافزاری را علیه وب‌سایت‌های معمولی مشهور به جذب خواننده و یا کاربرانی که استفاده‌کنندگان این بدافزار آنها را اهداف خود می‌دانند، استفاده می‌کنند.

در حملات پیشرفته این بدافزار، جاسوسان می‌توانند ویژگی‌های کسانی را که از این سایت بازدید می‌کنند از جمله نوع مرورگز و سیستم عاملی را که استفاده می‌کند، مشخص کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار