نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1400 - 19:22   |   کد مطلب: 30483
سیدجواد حسینی گفت: در ایام هفته بسیج بیش از یکصد برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، بصیرتی، آموزشی و ... در ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ سیدجواد حسینی فرمانده سپاه ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: در ایام هفته بسیج بیش از یکصد برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، بصیرتی، آموزشی و ... در ملایر برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه هفته بسیج زمانی مناسب برای تکریم از قشر پرکار، جهادگر، باایمان، واقع‌گرا و قانون‌مند‌است، تصریح کرد:  روایت گری امری مهم در کشور است و نقش خبرنگاران با توجه به تمام تلاش‌های دشمنان علیه ایران اسلامی در رسانه‌های مختلف  بسیار چشم‌گیر است.

فرمانده سپاه ملایر بیان کرد:  تفکرات بسیجی و عملکرد بسیجیان به‌خوبی روایتگری نمی‌شود و ای در حالی است که دشمنان کاره‌ای مفتضحانه خود را باافتخار نشان می‌دهد.

وی بیان کرد:  عملکرد بسیج در هشت سال دفاع مقدس و  پس از دوران جنگ تحمیلی بسیار درخشان بوده است اما جای سؤال دارد که این عملکردها تا چه میزان منعکس‌شده است؟

حسینی با تأکید بر اینکه  تفکر و شاخصه‌های بسیج می‌بایستی به‌خوبی روایت شود،  گفت: بخش‌های نرم‌افزاری بسیج که شامل ولایت‌پذیری، توکل و توسل به خدا و ائمه است باعث شده بسیج در همه عملیات موفق شود است و بسیجیان سربازان واقعی رهبری هستند.

وی "بسیج پاره تن مردم" را شعار محوری هفته بسیج امسال عنوان کرد و  گفت:  برنامه‌های هفته بسیج در ملایر با نواختن زنگ بسیج  در آموزشگاه فخریه آغاز شد که دانش آموزان در این آیین برنامه‌های خوبی در حوزه عفاف و حجاب و مقابله با اعتیاد برگزار کردند.

فرمانده سپاه ملایر  با تأکید بر اینکه بسیجیان بن‌بست شکن هستند و کاره‌ای نشد را شد می‌کنند، تصریح کرد: یکی از اقدامات فاخر بسیج در این سال‌های اخیر فعالیت در حوزه مقابله با کرونا بوده است.

وی افزود: بسیج در طول بیماری کرونا در غالب طرح شهید سلیمانی بسیجیان پیشرو بودند و سنگ تمام گذاشتند، امروز در هرکدام از مراکز واکسیناسیون کرونا پنج بسیجی مشغول به کار هستند و در ایام هفته بسیج از آنان تقدیر می‌شود.

حسینی خدمات‌دهی به مردم اولویت اصلی را برنامه  اصلی هفته بسیج عنوان کرد و گفت: در طول هفته بسیج کمک به افراد محروم و خانواده‌های مستمند در دستور کار قرار دارد و بیش از هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس   ۲۰۰ پک لوازم‌التحریر در این هفته به دانش آموزان نیازمند اهدا می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما و دیگر کشورها تنش و چالش آبی است تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات وضعیت آب روستاهای ملایر بسیجیان در غالب گروه‌های جهادی لایروبی قنات در روستای کمربنه را آغاز کرده‌اند.

فرمانده سپاه ملایر بیان کرد:  افتتاح طرح‌های بازسازی و مرمت منزل مسکونی مددجویان در روستاهای ازناو و  گماسا از برنامه هفته بسیج در ملایر است.

وی گفت: با توجه به فرسوده بودن برخی مدارس و بخصوص سرویس‌های بهداشتی آن‌ها از ظرفیت گروه‌های جهادی برای مرمت و بازسازی آن‌ها استفاده‌شده و کار مرمت مدرسه روستای مصلحان به اتمام رسیده است و در ایام هفته بسیج افتتاح می‌شود و در پنج روستای دیگر نیز کار در حال انجام است.

 

حسینی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، بازی‌های بومی محلی،  افتتاح کارگاه‌های گلیم‌بافی و تولید ماسک، شیفت ایثار، ویزیت رایگان، مشاوره حقوقی، یادواره‌های شهدا، سرکشی و تکریم از خانواده‌های شهدا، مسابقات مختلف ورزشی و اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در ملایر است.

وی با اشاره به فعالیت 90 مهندس کشاورزی در غالب گروه‌های جهادی جهت ارائه خدمات کشاورزی به کشاورزان بیان کرد: ارائه خدمات در زمینه‌های کاشت  گندم، جو، کلزا و ذرت ازجمله گروه‌های جهادی است .

فرمانده سپاه ملایر بابیان اینکه 19 قشر مختلف برنامه‌های هفته بسیج را در ملایر برگزار می‌کنند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، اهدای دو جهیزیه، افتتاح دفتر مشاوره‌ای و رزمایش کمک‌های مؤمنانه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در ملایر است.

 

انتهای پیام/گ

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار