نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. آبان 1400 - 8:24   |   کد مطلب: 30470
امام جمعه ملایر گفت: عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی درست و با نگاه انقلابی است و ارتباط قوی ایران با کشورهای همسایه، روسیه، چین و اروپا موجب انزوی آمریکا شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر افزود: دولت سیزدهم در کارنامه ۱۰۰ روزه خود در سیاست داخلی و خارجی موفق عمل کرد و نگاه آن برای حل مشکلات انقلابی است.

وی بیان کرد: عملکرد دولت از نظر انگیزشی و ایجاد امید در بین مردم به گونه‌ای است که دولت از همان روز نخست همراه با کابینه خود به صورت میدانی در صحنه حضور داشته و نشان داد که دولت در صحنه است.

امام جمعه ملایر همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در واکسیناسیون، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کاهش رشد قیمت برخی اقلام و خودرو و تعامل فعال وزارت امور خارجه با کشورهای همسایه و اروپایی، ابراز امیدواری کرد: دولت با تلاش مضاعف و کار کارشناسی بر مسائل و مشکلات فائق آید.

حجت الاسلام برقراری اتخاذ سیاست‌های غلط، گره زدن اقتصاد کشور به برجام، رشد نقدینگی و بدهی‌های فراوان به جای مانده از دولت قبل را از عوامل عمده پابرجا بودن گرانی‌ها دانست و افزود: ریل‌گذاری برای حل مشکلات کشور زمان‌بر است و بدون شک با تفکر انقلابی نیروهای مخلص و جوانان نخبه از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی همچنین به صدور حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و این شورا را مرکز فرماندهی فرهنگ در یک قرارگاه ملی و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: بار دیگر اهمیت و جایگاه این شورا توسط رهبر فرزانه انقلاب تبیین شد.

خطیب جمعه ملایر بازسازی ساختار و سازمان فرهنگ را در گام دوم انقلاب یک ضرورت عنوان و خاطرنشان کرد: برای پیشرفت فرهنگ کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی، به دو مقوله مهم فرهنگ‌باوری و فرهنگ‌ستیزی نیاز داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه نقش کلیدی دارد.

حجت الاسلام برقراری در بخش دیگری از خطبه‌ها به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: امروز در تمامی عرصه‌ها و برای اداره درست جامعه اسلامی نیاز به تفکر بسیجی داریم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه فرزندان این مرز و بوم به واسطه تفکر بسیجی و روحیه جهادی همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و با وجود اعمال تحریم‌ها به استقلال رسیدیم، افزود: با تفکر بسیجی در بسیاری از عرصه‌ها روی پای خود ایستادیم و این روند همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام برقراری فسادستیزی، خدمت به مردم، صرفه‌جویی در تمامی موارد، اطاعت از ولی فقیه، جلوگیری از احتکار، استفاده از تولید داخلی و توجه به مساله فرزندآوری را از جمله ویژگی‌های تفکر بسیجی دانست.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط تحریم اقتصادی، جنگ اقتصادی و فرهنگی هستیم، افزود: سینه سپر کردن در مقابل دشمنان، نشات گرفته از تفکر بسیجی است که باید این تفکر امروز پررنگ‌تر از قبل شود.

 
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار