نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. آبان 1400 - 7:30   |   کد مطلب: 30464
استاندار همدان گفت که حدود ۳۰ هزار نفر به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام مسکن وزارت راه و شهرسازی برای شهر همدان تا ۲۵ آبان ثبت نام کرده اند.

به گزارش ملایری‌ها؛"علیرضا قاسمی فرزاد" عصر سه‌شنبه در شورای مسکن استان همدان که به صورت سراسری و ارتباط زنده تصویری با رییس جمهوری برگزار شد، افزود: با تصمیم شورای ملی مسکن، نام نویسی در این طرح تا ۱۵ آذر تمدید شده و متقاضیان مسکن در استان همدان می‌توانند با مراجعه به پایگاه این طرح به نشانی www.saman.mrud.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر استان همدان نیازمند ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است.

قاسمی فرزاد افزود: ۸۰ درصد اعتبار ساخت این واحدها از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان تامین می‌شود. 

وی تصریح کرد: در شهر همدان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، در دیگر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: سود بازپرداخت این تسهیلات برای واحدهای روستایی و متقاضیان سه دهک اول پنج درصد، دهک های میانی ۹ درصد و دهک‌های بالا ۱۲ درصد است.

وی افزود: به منظور پیگیری اقدامات و بر اساس زمان بندی مشخص شده، شورای مسکن استان همدان هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در همدان و ملایر مشکل تامین زمین وجود دارد، گفت: در شهر ملایر با اختصاص چهار هکتار زمین به این طرح، بخش زیادی از این مشکل برطرف شده است.

"داریوش حسینی" افزود: در همدان نیز قرار است ۶۸۰ هکتار زمین در منطقه شورین به شهر افزوده شود که این اراضی معارضان زیادی دارد.

وی اظهار داشت: اگر مشکلات این اراضی حل نشود، زمین این واحدها از مناطق فقیره و چشین تامین می‌شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.

پیش بینی می شود نزدیک به ۱۰۰ هزار متقاضی طرح ملی نهضت مسکن در استان همدان نام نویسی کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار