نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آبان 1400 - 9:17   |   کد مطلب: 30297
حمید بهرامی گفت: برگشت ارز یکی از مشکلات اصلی عرصه صادرات است فعالین اقتصادی ملایر به دنبال این بوده که بتواند با برگشت ارز حاصل از صادرات خود به چرخه اقتصاد کشور بدون دغدغه و با کمترین ریسک کمک نمایند.

حمید بهرامی رئیس اتاق بازرگانی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صادرات در شهرستان ملایر اظهار کرد: در سالی توسط رهبری مزین به نام "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها" نام‌گذاری شده است کلیه فعالان اقتصادی چشم به توسعه و گشایش در کسب کاردارند.

 

وی افزود: کلیه تولیدکنندگان، بازرگانان، کشاورزان، صنعتگران،معدن کاران علاوه بر بهتر شدن وضع اقتصادی در داخل کشور چشم به ایجاد گشایش در کسب‌وکار بین‌المللی خوددارند.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان ملایر برگشت ارز را یکی از مشکلات عرصه صادرات عنوان کرد و گفت: فعالین اقتصادی ملایر به دنبال این بوده که بتواند با برگشت ارز حاصل از صادرات خود به چرخه اقتصاد کشور بدون دغدغه و با کمترین ریسک کمک نمایند.

وی بیان کرد: ما در سطح شهرستان ملایر تجار نام آشنایی داریم که از دیرباز در عرصه صادرات حضور موفق و مؤثر داشتند اما همین صادرکننده‌ها کهنه‌کار به دلیل عدم برگشت ارز حاصل از صادرات  مورد توبیخ و سرزنش قرار گرفتند.

بهرامی تأکید کرد: ه با حمایت مسئولین اقتصادی استان و هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی و پیگیری مستمر آنان از مراجع قانونی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مشکلات این خوزه تا حدی مرتفع کرد اما قطعاً در این راه کافی نبوده و نیاز به عزم و اراده ملی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان ملایر بابیان اینکه عمده مشکلات بازرگان به‌ویژه کسب‌وکارهای نوپا، عدم آگاهی و اشراف کامل به قوانین تجارت و روند صادرات است، تصریح کرد: در همین راستا اتاق بازرگانی استان همدان با محوریت کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری و اطلاعات به دنبال آموختن مسائل روز به تجار بوده تا بتوان شاهد ظهور تجار مسلط و صادرکنندگان آشنا به حقوق قانونی خود باشیم.

وی تأکید کرد: نسل جدید و تجار بدون آموزش و به‌روزرسانی اطلاعات تجاری و صادرات در این بخش با مشکلات و هزینه‌های صادرات و واردات دوچندان روبه‌رو می‌شوند.

بهرامی با اشاره به مهم‌ترین کالاهای صادراتی شهرستان ملایر بیان کرد: کشمش، مبل منبت، روغن‌های پارافین، انواع پارچه‌های موردنیاز تولید تجهیزات پزشکی، مواد معدنی فرآوری شده و سنگ عمده محصولات صادراتی شهرستان ملایر است.

وی افزود: اکثر کالاهای صادراتی ملایر به کشورهای عراق، روسیه، اوکراین، بلاروس، ارمنستان، عمان، امارات، آفریقای غربی و جنوبی و تعدادی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان ملایر بابیان اینکه در حال حاضر اتاق بازرگانی ملایر دارای ۲۹۶ نفر عضو ثابت است تصریح کرد: از این تعداد ۱۲۸ نفر دارای کارت بازرگانی معتبر و الباقی طبق روال معمول این اتاق در حال تمدید سالانه هستند.

وی گفت: کشمش با توجه وجود 70 کارخانه تولید و بسته‌بندی اصلی‌ترین محصول صادراتی شهرستان است که توانسته اشتغال چشمگیری داشته باشد.

بهرامی افزود: در حوزه مبل و منبت نزدیک به ۲۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد و نزدیک به ۵ هزار واحد تولیدی و نمایشگاهی نیز در شهرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار