نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. مهر 1400 - 21:37   |   کد مطلب: 30221
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از ورود ۱۵ هزار دز واکسن آنفلوآنزا به همدان خبر داد و گفت: این واکسن‌ها برای افراد پرخطر تزریق می‌شود و نیازی به تزریق همه افراد نیست.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ورود ۱۵ هزار دز واکسن آنفلوانزا به استان اظهار کرد: از آنجا که تزریق این واکسن برای همه افراد نیاز نیست، برای افراد پرخطر نظیر زنان باردار، شاغلان دانشگاه علوم پزشکی، سالخوردگان و کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال قریب به ۱۰۰ هزار دز واکسن آنفلوآنزا وارد استان می‌شد که امسال ۱۵ هزار دز بوده و برای افراد پرخطر در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به شیوع کرونا و دریافت واکسن کرونا و افزایش حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، جمعیت زیادی از مردم  نیازمند دریافت واکسن ویروس آنفلوآنزا نخواهند بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در پاسخ به اینکه آیا تزریق دو واکسن آنفلوآنزا و کرونا برای افراد خطری نخواهد داشت؟ افزود: خیر؛ افراد بعد از مدتی مثلا یک هفته تا ۱۰ روز با دریافت واکسن کرونا، می‌توانند واکسن آنفلوآنزا نیز تزریق کنند.

وی یادآور شد: اجباری به تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های مورد نظر نیست و در واقع این واکسن‌ها برای آنها در نظر گرفته شده که ایمنی بیشتری داشته باشند.

کادر درمان، اولین دریافت‌کنندگان دز سوم واکسن کرونا

خزایی در ادامه با بیان اینکه اولین دریافت‌کنندگان دز سوم واکسن کرونا نیز در استان  کادر درمان هستند عنوان کرد: با توجه به اینکه ۶ ماه از تزریق دز دوم این افراد گذشته است در حال حاضر می‌توانند دز یادآور هم تزریق کنند.

وی گفت: فراخوان مراجعه این افراد برای دریافت دز سوم واکسن کرونا داده شده و آمادگی لازم برای ارائه خدمات واکسیناسیون وجود دارد‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزش‌کی ابن‌سینا با تاکید به اینکه تمام گروه‌های سنی باید واکسن دز سوم را تزریق کنند چرا که بعد از مدتی آثار واکسن کمتر می‌شود تصریح کرد: دریافت دز سوم یا یادآور بر اساس زمانبندی مشخص برای هر یک از افراد انجام می‌شود که حداقل ۶ ماه از دز دوم گذشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار