نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. مهر 1400 - 21:32   |   کد مطلب: 30217
مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت که ۱۱ هزار و ۶۵۹ نوزاد طی ۶ ماه نخست امسال در این استان متولد شده اند که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال با ۱۲ هزار و ۳۳۴ تولد، ۵.۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش ملایری‌ها؛ «اسد حسن زاده زورمند» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی این مدت به طور متوسط در هر شبانه روز ۶۳ نوزاد در استان همدان متولد شدند، افزود: بیشترین نام انتخابی برای نوزادان پسر به ترتیب «امیرعلی، علی، امیر حسین، آریا و محمدحسین» و نوزدان دختر نیز «فاطمه، رستا، زهرا، آوا و زینب» است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آمار متوفیان استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۲ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: آمار فوت شده های استان همدان در نیمه نخست سال گذشته ۶ هزار و ۵۸۹ نفر بود که این رقم در نیمه نخست سالجاری به هفت هزار و ۹۱۹ فوتی افزایش یافته است.

مدیرکل ثت احوال استان همدان گفت: ۶ هزار و ۷۱۱ واقعه ازدواج و یک هزار و ۷۴۲ واقعه طلاق نیز طی 6 ماه نخست امسال در استان ثبت شده که به ترتیب ازدواج ۱.۶ درصد و طلاق ۱۲.۲ درصد نسبت به نیمه نخست سال گذشته کاهش داشته است.

به گفته وی، از جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان همدان تاکنون یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۴۷۹ نفر نسبت به دریافت کارت و تکمیل ثبت نام اقدام کرده اند که معادل ۹۵ درصد جمعیت واجد شرایط استان است.

مدیرکل ثت احوال استان همدان افزود: ۳۰ هزار و ۳۱۵ شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال نیز در نیمه نخست امسال صادر شده که این تعداد نیز نسبتبه مدت مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

حسن زاده زورمند اظهار داشت: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۱۵ جلد شناسنامه برای افراد زیر ۱۵ سال در استان همدان صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۶۰ مورد بوده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار