نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. مهر 1400 - 23:29   |   کد مطلب: 30206
استاندار همدان گفت: تسریع روند اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا موجب کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان ها شده و برهمین اساس از عموم مردم استان انتظار داریم در اسرع وقت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ «سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: اطلاع رسانی گسترده در راستای آگاهی بخشی و اقناع مردم برای مشارکت فعال در طرح واکسیناسیون کرونا نقشی مهم و قابل توجه در تسریع کار و همچنین کاهش آمار مبتلایان، ورودی بیمارستان ها و در نهایت قطع زنجیره انتقال ویروس دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به پایین بودن آمار واکسیناسیون در مناطق روستایی استان همدان باید اقدامات لازم از طریق فرمانداری ها برای شتاب بخشی به روند طرح با ایجاد و راه اندازی تیم های سیار برای حضور در روستاها و تزریق واکسن برای روستاییان تسهیل و انجام شود.

استاندار همدان با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت تزریق واکسن برای ارائه خدمات در سطح جامعه، گفت: برنامه و اقدام لازم در خصوص برخورد با شاغلین و دارندگان واحدهای صنفی، خدماتی، آموزشی استان که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند، پیش بینی و طراحی شده که البته در این زمینه منتظر ارائه نسخه واحد از طریق ستاد ملی هستیم.

شاهرخی اظهار داشت: تا زمان ابلاغ دستور العمل ملی و نسخه واحد از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تیم های بازرسی با جدیت کار نظارت بر انجام فرایند و برخورد با متخلفان را برای پوشش کامل واکسیناسیون افراد در سطح استان همدان انجام دهند.

وی داشتن کارت واکسن را امری الزمی دانست و گفت: کارکنان آموزش پرورش شامل کادر اداری، آموزشی، خدماتی و سرویس مدارس باید هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند به نحوی که تا پیش از بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس، ۱۰۰ درصد فعالان این بخش واکسینیه شده باشند.

نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: نظارت بر روند رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی در بخش های مختلف نیز همچنان باید به موازات واکسیناسیون عمومی همچنان با قوت و جدیت تداوم داشته باشد.

شاهرخی گفت: کمیته های هشت گانه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا باید برنامه ریزی و فعالیت عملی موثری را برای اجرای مصوبات ابلاغی(ملی و استانی) داشته باشند که در این میان نقش کمیته اطلاع رسانی در راستای آگاهی بخشی و همچنین اقناع افکار عمومی بسیار مهم و قابل توجه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار