نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. مهر 1400 - 23:04   |   کد مطلب: 30162
با توجه به روند انتصاب استانداران توسط دولت سیزدهم این امید وجود دارد که همدان هم استانداری جوان، بومی، انقلابی و امتحان پس‌داده داشته باشد.

به گزارش ملایر‌ی‌ها؛  هنوز آینده استان همدان و سکاندار آن برای اهالی دارالمجاهدین به عنوان مهم‌ترین مساله سیاسی اجتماعی به حساب می‌آید. تجربه نشان داده هرگاه استانداری پویا، خلاق و با پشتکار سکان مدیریتی استان را بر عهده گرفته، رویدادهای مهمی رخ داده و شاهد اتفاقات مثبتی بودیم.

حال امروز دولت سیزدهمین در سخت‌ترین امتحان خود برای استان همدان قرار دارد، استانی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته پیام مهمی را صادر کرد، میزان رأی قاطع به سیدابراهیم رئیسی اتفاقی نیست که بتوان از آن ساده گذشت و باید به مطالبات این مردم پاسخ گفت.

امروز با توجه به اینکه انتصاب استانداران در جریان است، شایعات بسیاری نیز دست به دست می‌شود، شایعاتی که گاهی دلگرم‌کننده است و گاهی دلسردکننده. اسامی مطرح به ویژه آنها که سوابق مدیریتی دارند، برای مردم روشن هستند، آنها می‌دانند کدام یک امتحان پس داده هستند و کدام یک از عهده کار برنمی‌آیند.

اما انتخاب استانداران جوان و صدالبته توانمندی که در برخی از استان‌ها سکان مدیریتی را به دست گرفتند این امید را صدچندان می‌کند که همدان هم می‌تواند استانداری جوان، بومی، انقلابی و توانمند داشته باشد. استاندار جوانی که در گذشته و در مسئولیت‌های خود به خوبی عمل کرده و کارنامه کاری آن درخشان است.

امروز نکته مهم این است که برخی از شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی دنبال کارآمدی افراد نیستند، بلکه صرفا استانداری گوش به فرمان می‌خواهند، لذا وزارت کشور باید در این حوزه مقاومت کرده و تنها بر اساس شایستگی‌ها و بررسی‌های خود به انتخاب دست بزند و تحت تأثیر جریان‌ها و شخصیت‌ها قرار نگیرد.

نکته حائز اهمیت این است که در دنیای مدرن و پیشرفته فرصت خطا وجود ندارد و باید انتخابی با کمترین ریسک ممکن صورت گیرد. اتفاقی که همدان ظرفیت آن را دارد و می‌تواند با داشتن یک استاندار جوان، بومی، انقلابی امتحان پس داده گام‌های استواری را در جهت پیشرفت و توسعه بردارد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار