نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. مهر 1400 - 22:19   |   کد مطلب: 30096
نماینده مردم ملایر در مجلس خبر داد؛
صادرات کشمش در ازای واردات ماشین‌آلات مرتبط
‏نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید حمایتی کشمش با استفاده از ‏تسهیلات، گفت: پیشنهاد شده است صادرات کشمش در ازای واردات ماشین ‌آلات مرتبط صورت ‏پذیرد.‏

به گزارش ملایری‌ها؛ سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در دیدار با اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور به تدوین برنامه کوتاه و بلندمدت در حوزه کشمش و انگور ملایر اشاره کرد.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه بیان کرد: در این نشست بحث‌های مفصلی در این حوزه انجام و برنامه کوتاه مدت برای خرید حمایتی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت تدوین شد.

 وی با بیان اینکه در راستای تدوین این برنامه، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه‌ها باید نسبت به خرید کشمش فعال شوند تا شرایط بازار تعدیل شود، از کشاورزان و باغداران ملایری درخواست کرد: همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و مراقبت کنند تا واحدهای تولیدی ملزم به خرید کشمش با قیمت مصوب شوند.

نماینده ملایر تهیه و تدوین بسته‌هایی برای شکوفایی و نوآوری در حوزه انگور و کشمش با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های ملایر را برنامه بلندمدت در حوزه انگور و کشمش عنوان کرد.

آزادی‌خواه افزود: در این جلسه پیشنهاد شد در قبال صادرات کشمش به جای واردات ارز، ماشین‌آلات جدید و مدرن مرتبط با واحدهای سبزه پاک‌کنی وارد شود و نوسازی اتفاق بیفتد.

نماینده مردم ملایر راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری کشمش ملایر را از دیگر پیشنهادات این دیدار عنوان کرد که در راستای آن تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان در درازمدت کاری اساسی انجام داد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار