نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. مهر 1400 - 23:08   |   کد مطلب: 30068
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۲۶ هزار و ۸۰۴ نفر در این استان از خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ بهزیستی استفاده کردند گفت: در این مدت مشاوره در امور خانوادگی علت بیشترین تماس با این خط را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ «شجاع احسانی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خط مشاوره ۱۴۸۰ (صدای مشاور) از ساعت هشت صبح تا ۲۲ شب به صورت رایگان با حضور سه شیفت کارشناسان و مشاوران در تمامی حوزه‌ها خدمات مشاوره ای به عموم مردم ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات زناشویی بر اثر عواملی چون بیکاری با ۱۲ هزار و ۸۷۶ مورد، اختلاف نظرهای تربیتی درباره فرزندان و مشکلات والد فرزندی با هشت هزار و ۶۴۸ مورد، مسائل بالینی با چهار هزار و ۱۶۱ مورد و اعتیاد با هزار و ۱۱۹ مورد به ترتیب بیشترین علل تماس گیرندگان با صدای مشاوره بهزیستی همدان بوده است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه تمام کارشناسان پشت خط ۱۴۸۰ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تخصصی روانشناسی و مشاوره هستند عنوان کرد: همکاران صدای مشاور ١٤٨٠ با  همدلی و از طریق آموزش های تخصصی،  راهکارهای مقابله با استرس، خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ را برای مراجعان ارائه می دهند.

احسانی هدف کمک های اولیه روانشناختی در بحران را ایجاد یک تماس و ارتباط انسانی بدون زحمت و به طور کامل مشفقانه دانست و افزود: خدمات مشاوره ای احساس امنیت و آرامش روانی به وجود می آورد تا آسیب دیدگان و تماس گیرندگان برای بیان و جهت دهی هیجانات آماده شوند و سریعتر رفع نگرانی و اتصال به شبکه حمایتی مربوطه " خانواده " انجام گیرد.

به گفته وی سامانه ارزیابی روان شناختی و غربالگری اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا به آدرس corona.behzisti.ir و خط ١٤٨٠ کنار سایر خدمات مجازی سازمان بهزیستی، در صورت نیاز افراد را برای مداخلات درمانی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع می دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار