نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مهر 1400 - 8:54   |   کد مطلب: 30064
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری گفت: در هشت سال دفاع مقدس فعل خواستن و می‌توانیم را با وحدت و همدلی و تبعیت از دستوارت ولی‌فقیه تجربه کردیم و قدرت نظام اسلامی مولود دفاع مقدس است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در مراسم ویژه رژه اقتدار با اشاره به مهم‌ترین دلایل بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در کشورهای دیگر سالروز پیروزی و پایان جنگ را جشن می‌گیرند اما ما آغاز دفاع مقدس و حمله وحشیانه رژیم بعثی عراق به نمایندگی قدرت‌های غرب و شرق گرامی می‌داریم.
وی بابیان اینکه آغاز جنگ به دلیل مشکلات تلفات و روزهای خوشی را در ذهن باقی نمی‌گذارد تصریح کرد:  چرا ما باوجوداین تلخی‌ها آغاز دوران دفاع مقدس را گرامی می‌داریم؟
امام‌جمعه ملایر ایستادگی ایرانی‌ها را از مهم‌ترین دلایل بزرگداشت آغاز دفاع مقدس دانست و گفت:  در ۳۱ شهریور سال 1359  شاهد  حمله  رژیم بعثی عراق و صدام دست‌نشانده با تکیه‌بر قدرت‌های غربی و شرقی به ایران به ایران بودیم اما  این ملت در برابر دشمن سینه سپر و ایستادگی کرد و در این راه ثابت‌قدم ماند تا به پیروزی رسید.
وی گفت: ملت ایران در دوران  هشت سال دفاع مقدس مشکلات و سختی‌های فراوانی  به دوش کشید تا هیبت و ابهت پوشالی رژیم بعثی عراق به فرماندهی صدام حسین و ابرقدرت‌های جهان فروریزد.
حجت‌الاسلام برقراری وحدت و همدلی مردم و مسئولیت تحت رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب را از دلایل مهم گرامی داشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت:  گرامی داشت ایام هفته دفاع مقدس گرامی داشت وحدت و همدلی و ایستادگی در مقابل دشمنان و شکست جبهه کفر و نابودی آنان است.
وی بابیان اینکه اقتدار ایران اسلامی  که امروز در منطقه‌ای و فرا منطقه شاهد آن هستیم از ثمرات مهم دوران جنگ تحمیلی است تصریح کرد: در دوران 8 ساله جنگ تحمیلی با امداد الهی و حرکت‌های رزمندگان بسیاری از آیات قرآن در دفاع مقدس برای ما معنی و تفسیر شد.
امام‌جمعه ملایر افزود: در دفاع مقدس ما تجهیزات آن‌چنانی نداشتیم اما با همین ادوات کم در مقابل ابرقدرت‌های غرب و شرق ایستادیم و وعده خدا برایمان محقق شد.
وی بیان کرد: صدام که با تکیه‌بر ابرقدرت‌ها آرزوی داشت عرض یک هفته تهران را فتح کند و در میدان آزادی با خبرنگاران مصاحبه کند اما این آرزویش را به گور برد.
حجت‌الاسلام برقراری بیان کرد: به برکت دفاع مقدس گفتمان مقاومت شکل گرفت و امروز منطقه غرب آسیا را احاطه کرده است و این گفتمان به جبهه مقاومت تبدیل‌شده است.
وی گفت: جبهه مقاومت به آنجایی رسیده است که فلسطینی با قاشق تونل مکنده و از زندان‌های امنیتی رژِیم غاصب صهیونیستی فرار می‌کنند و قدرت پوشالی آنان را زیر سؤال  می‌برند.
امام‌جمعه ملایر با بین اینکه تکریم و تجلیل از دفاع مقدس تجلیل از مقاومت است تصریح کرد: به برکت جبهه مقاومت امروز سوخت از ایران به سوریه و لبنان صادر شده و به‌سلامت مقصد می‌رسد بدون اینکه کسی جرئت نگاه چپ به آن داشته باشد.
وی قدرت نظام اسلامی را مولود دفاع مقدس دانست و گفت: در هشت سال دفاع مقدس  فعل خواستن و می‌توانیم را با وحدت و همدلی و تبعیت از دستوارت ولی‌فقیه تجربه کردیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار