نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. شهريور 1400 - 21:02   |   کد مطلب: 30057
محمدمهدی برومندی گفت: از شهرستان ملایر بیش از 35 هزار تن محصول کشمش صادر شده است و می‌توان گفت از قطب های اصلی صادرات کشمش در کشور پایتخت تولید و شهر جهانی انگور، ملایر است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از باغ‌های انگور ملایر با اشاره به جایگاه استان همدان در تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد:  همدان از با تولید سالانه بیش از 5 میلیون تن محصولات کشاورزی  استان‌های  مهم در تولید و ایجاد امنیت غذایی در کشور است.

وی بابیان اینکه استان همدان دارای 80 هزار هکتار باغ است، تصریح کرد: سالانه بیش از 800 هزار تن انواع محصولات باغی در این استان تولیدشده که نقش مهمی در ارزآوری برای کشور دارد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید سالانه 450 هزار تن انگور در استان همدان بیان کرد: بیش از 50 درصد انگور استان همدان در ملایر تولید می‌شود.

وی گفت: انگور و کشمش در سبد صادراتی کشور دارای نقش مهمی است و سال گذشته 176 هزار تن کشمش از کشور صادر شده است که بیش از 230 میلیون دلار درآمد ارزی داشته است.

برومندی افزود: از شهرستان ملایر  بیش از  35 هزار تن محصول کشمش صادر شده است و می‌توان گفت ملایر از قطب های اصلی صادرات کشمش در کشور پایتخت تولید  و شهر جهانی انگور، ملایر است.

 وی بیان کرد: با توجه به جایگاه شهرستان ملایر در تولید محصول انگور و کشمش در وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ و پایداری تولید و توسعه باغبانی برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری نشست بررسی مشکلات تولید انگور و کشمش ملایر در فرمانداری بیان کرد: تهیه سند توسعه باغبانی، شناسنامه‌دار کردن باغات، ایجاد باغات سازگاری و باغ مادر برای تولید نهال و ایجاد ارقام مناسب شهرستان از مهم‌ترین تصمیمات در این نشست بود.

وی افزود: کاهش فاصله بین تولیدکنندگان برتر و متوسط انگور با آموزش و تحقیقات در راستای بالا بردن درآمد باغداران از دیگر تصمیمات اتخاذشده در نشست فرماندار است.

برومندی گفت: با توجه به دغدغه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای طرح فراز در بودجه سال 1400 و سال آینده اعتبارات ویژه‌ای برای شهرستان ملایر دیده  می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های باغداران ملایری بحث پایین بودن قیمت کشمش است، تصریح کرد:  در کمیسیون کشاورزی در با تشکیل شورای قیمت‌گذاری ریل‌گذاری خوبی برای بخش کشاورزی شده است  و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های ذی‌ربط به دنبال حمایت برطرف کردن دغدغه‌های باغداران با طرح‌های حمایتی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با تهیه این بسته حمایتی در فصل فروش محصول کشمش  نه‌تنها قیمت‌ها کاهش پیدا نکند بلکه افزایشی نیز باشد.

وی گفت: هفته آینده جلسه جمع‌بندی نشست و  بازدید از باغات ملایر در وزارت جهاد کشاورزی به‌صورت تخصصی برگزارشده تا تصمیمات لازم به‌ویژه در بحث خرید و قیمت محصول کشمش اتخاذ شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار